چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

ضرورت اعلام خدمات دستگاه ها در شرایط کرونایی / شناسایی2000 خدمت ضروری در دستگاه های استان تهران

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
ضرورت اعلام خدمات دستگاه ها در شرایط کرونایی / شناسایی2000 خدمت ضروری در دستگاه های استان تهران

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر لزوم توسعه دولت اکترونیک به ویژه در شرایط کرونایی، گفت: در این شرایط شهروندان باید تنها برای خدمات ضروری به دستگاه های دولتی مراجعه کنند.

مسعود شفیعی در گفت وگو با ایسنا، درباره روند مراجعه شهروندان به دستگاه های دولتی و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و طرح جدید محدودیت های کرونایی، گفت: باید خدمات دستگاه های دولتی را به دو دسته عمومی و ضروری تقسیم کنیم تا در شرایطی همچون تشدید شیوع کرونا ویروس تنها خدمات ضروری ارائه شود؛ البته باید این خدمات به روشنی مشخص و اعلام شود تا شهروندان نیز در چنین شرایطی تنها انتظار ارائه این خدمات ضروری را داشته باشند.

شناسایی2000 خدمت ضروری در دستگاه های دولتی استان تهران

وی افزود: بی تردید از این طریق می توانیم نسبت به مدیریت ارائه خدمات در شرایط خاص همچون کرونا اقدام کنیم و خدمات غیر ضرور به تعویق بیافتد و دستگاه ها تنها برای خدمات ضروری پاسخگو باشند. خوشبختانه بیش از 2000 خدمت در دستگاه های دولتی استان تهران شناسایی شده که می توان تمامی آنها را به صورت الکترونیک ارائه کرد، اما متاسفانه تاکنون حدود 300 خدمت به صورت الکترونیک ارائه می شود.

خدمات الکترونیک به صرفه تر و آسانتر از مراجعه حضوری به دستگاه ها

وی با بیان اینکه مکرر موضوع توسعه خدمات دولت الکترونیک مورد تاکید قرار گرفته است و ابعاد مختلف آن در دست بررسی است، ادامه داد: قطعا دولت الکترونیک باید به صورت سخت افزاری و نرم افزاری توسعه یابد، اما باید به لحاظ فرهنگی نیز اقدامات لازم انجام شود، چرا که مردم هنوز برای خدماتی که به صورت اینترنتی توسط دستگاه ها ارائه می شود مراجعه حضوری به دستگاه ها دارند. باید این فرهنگ میان مردم نهادینه شود که دریافت خدمات الکترونیک به صرفه تر و آسانتر از مراجعه حضوری به دستگاه ها است. وی تاکید کرد: حتی در جایی که زیر ساخت های خدمات دولت الکترونیک فراهم شده است، مردم ترجیح می دهند به دستگاه ها مراجعه کنند که این یک مشکل فرهنگی است که باید اصلاح و برطرف شود، البته برخی سامانه هایی که باید برای ارائه این خدمات ایجاد شود هنوز کامل نشده و مردم در نهایت برای دریافت بخش زیادی از خدمات دولتی ناگزیر باید حضوری به دستگاه ها مراجعه کنند. انتهای پیام