جمعه 10 فروردین 1403

ضرورت تدوین فرآیندهای بومی در مراکز رشد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
ضرورت تدوین فرآیندهای بومی در مراکز رشد

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: تلاش جهاد دانشگاهی استان ایجاد فضا و فرصت برای توسعه دانش‌بنیان و پایدار استان است.

دکتر سید علی نادر دهقانی در حاشیه جلسه ارزیابی مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان که توسط کارشناسان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شد، اظهار کرد: در راستای ارزیابی مراکز رشد کشور کارشناسان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مرکز رشد این واحد بازدید و با واحدهای فناور نیز گفت‌وگو کردند.

وی بیان کرد: در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان در بحث زیرساخت‌ها، پذیرشها، خروجی‌ها، نحوه تجاری‌سازی، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ارائه شد.

دهقانی افزود: کارشناسان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از بازدید و گفت‌وگو با واحدها از عملکرد مرکز و فعالیت‌های انجام شده و در حال انجام رضایت داشتند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان تصریح کرد: امیدواریم این بازدیدها و گفت‌وگوها منجر به این شود که از واحدهای فناور، جوانان خلاق و کسانی که درحوزه تجاری‌سازی دانش فعالیت دارند حمایت بیشتری انجام شود.

وی گفت: تمام سعی و تلاش جهاد دانشگاهی لرستان از راه‌اندازی مرکز رشد حمایت از جوانان خلاق، علاقه‌مند به فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان بوده و هست.

دهقانی اضافه کرد: تمامی تلاش جهاد دانشگاهی لرستان ایجاد فضا و فرصت برای توسعه دانش‌بنیان و پایدار استان است.

این مسئول یادآور شد: تلاش می‌کنیم فرآیند لازم برای تجاری‌سازی را در یک مدل علمی بومی‌شده پیاده کنیم به‌نحوی‌که خروجی آن تبدیل به شکوفایی اقتصادی، تحقق اهداف موردنظر برنامه‌های توسعه کشور، جلوگیری از مهاجرت نخبگان و جوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی شود و فضا و فرصتی را مهیا کنیم تا توسعه دانش‌بنیان و پایدار لرستان تحقق یابد و این یک ضرورت و مهم است.

عضو هیئت‌علمی جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه رسیدن به توسعه دانش‌بنیان و پایدار لرستان شرط و پیش مقدمه‌ای دارد و آن این است که افرادی که از معاونت علمی و ساختارهای بالای کشور مراجعه می‌کنند با توجه به مقتضیات سازمانها، ساختارها و مراکز رشد حمایت‌های لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: این حمایت‌ها غالبا مادی نیست بلکه در بحث آیین‌نامه‌ها، چارچوب‌ها و توجه به صدور مجوزها و درخواست‌ها برای شکوفایی و حرکت هرچه بیشتر است. وی با اشاره به اینکه لرستان به لحاظ زیرساختی باید تقویت شود، افزود: فضای مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان برای رفع نیازها ضروری است به میزان سه برابر وضعیت کنونی توسعه داده شود.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان عنوان کرد: امیدواریم مجموعه معاونت علمی ریاست جمهوری کمک کنند تا این زیرساخت‌ها و فضا در استان مهیا شود و بتوانیم جوانان بیشتری را در مرکز رشد پذیرش کنیم.

دهقانی با اشاره به اینکه اولین سازمانی که در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان در لرستان کار را آغاز کرد جهاد دانشگاهی لرستان بود، تصریح کرد: خاصیت این نهاد آغاز و راهاندازی فرهنگ فعالیت مبتنی بر خلاقیت در استان است و خوشبختانه امروز خیلی‌ها به این حوزه ورود پیدا کرده و فعالیت دارند.

وی یادآور شد: امیدواریم این بازدیدها و توانمندی‌ها سبب شود در راستای موفقیت واحدهای فناور قدم‌های بیشتری برداریم. انتهای پیام