پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

طبیعت و محیط زیست

طبیعت و محیط زیست

وب‌گاه منیبان

معاون محیط زیست، زیرساخت و نوآوری شهری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: نحوه استفاده شهرداری از بلاک‌چین را در مطالعات پیش‌بینی کرده‌ایم که در دست انجام است.

خبرگزاری تسنیم

عضو شورای شهر تهران به استفاده از نمای شیشه‌ای ساختمان بیمارستان امام خمینی (ره) انتقاد کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر در دوره چهارم استفاده از نماهای شیشه‌ای و سکوریتی ممنوع است.

خبرگزاری دانا

توکلی گفت: به منظور بهبود تولیدات کشاورزی و اهمیت بالای سلامت محصولات کشاورزی طرح شناسه سلامت محصولات کشاورزی همچنین ثبت باغات استان بوشهر همزمان با سراسر کشور آغاز شده است و ثبت‌نام کشاورزان در این سامانه‌ها ضروری است.

خبرگزاری تسنیم

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی گفت: یکی از چالش‌های ما توسعه بازار است سهم ما کمتر از نیم درصد بازار جهانی است و باتوجه به سابقه طب ایرانی باید سهم بیشتری در این حوزه‌ها داشته باشیم.

وب‌گاه گسترش

بر اساس اعلام ادارات جهادکشاورزی استان‌های زعفران خیز، دولت از فردا خرید تضمینی این محصول را با هدف حمایت از کشاورزان آغاز می‌کند. اما، کارشناسان معتقدند؛ به دلیل به کارگیری سازو کار‌های غلط، خرید تضمینی زعفران به جای حمایت از کشاورزان، دغدغه دلالان را از بین می‌برد.

وب‌گاه فرارو

مهتاب نصیرپور با تاکید بر اهمیت توجه به مساله خشکسالی می‌گوید: همه مردم ما به نوعی اهمیت این مساله را حس می‌کنند. بویژه با اتفاقاتی که در اطراف‌مان رخ می‌دهد مانند فرو نشست زمین و خشک شدن بعضی رودخانه‌ها و دریاچه‌ها همه متوجه شده‌ایم مساله خشکسالی در کشور ما مقوله‌ای است بسیار مهم که باید به آن توجه کرد.

خبرگزاری تسنیم

هوای امروز شهر تهران در اکثر مناطق در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

هواشناسی برای برخی نقاط استان‌های کردستان کرمانشاه لرستان، زنجان، همدان مرکزی قزوین اردبیل، شمال استانهای ایلام و خوزستان، گیلان، مازندران البرز، تهران، گلستان، خراسان های شمالی و رضوی، سمنان، قم شمال چهارمحال و بختیاری و اصفهان بارش باران رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در نقاط مرتفع و در مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی کرد.

وب‌گاه منیبان

سازمان هواشناسی کشور هشدار داد که با نفوذ سامانه بارشی رگبار باران، رعدوبرق، احتمال تگرگ، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف، وزش باد شدید موقت در برخی نقاط کشور وجود دارد.

خبرگزاری تسنیم

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ما 8000 گیاه دارویی در دنیا داریم که 2300 تا از آنها خواص دارویی دارند و 1800 تا نیز بومی ایران هستند؛ پیش‌بینی می‌شود که بازار 15 میلیارد دلاری را در آینده داشته باشیم.

خبرگزاری مهر

اصفهان - شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز دهم آبان ماه با میانگین 126 برای هجدهمین روز پیاپی در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

خبرگزاری تسنیم

بر اساس اعلام معاون گمرک، با استفاده از ظرفیت‌های قانون امور گمرکی در سال جاری بیش از 13 میلیون تن کالاهای اساسی از گمرکات کشور ترخیص شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» برای نخستین بار در شهرستان اراک آغاز شد؛ پس از مدتی این پویش بازتاب چشمگیری در سطح کشور یافت. در بهمن 1394، تشکیل ستاد اجرایی این پویش به همراه تدوین آئین‌نامه، دستورالعمل‌های اجرایی و تفاهم‌نامه‌های مربوط در دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان، با همکاری کمیته دوچرخه‌سواری همگانی کشور و دفتر مشارکت مردمی...

خبرگزاری مهر

معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک از برگزاری پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» در بلوار کشاورز با حضور عموهای فیتیله‌ای خبر داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

کوتاه کردن دست مافیا از زباله‌های پایتخت از جمله محورهای فعالیت مدیریت شهری محسوب می‌شود که عملیاتی شدن آن از سوی مافیا مقاومت‌هایی را همراه خواهد داشت.