جمعه 10 فروردین 1403

طراحی دستورالعملی برای ضابطه‌مندشدن تعامل قوه قضائیه و مجلس

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
طراحی دستورالعملی برای ضابطه‌مندشدن تعامل قوه قضائیه و مجلس

وزیر دادگستری با بیان اینکه روسای قوه مقننه و قضائیه معتقد به تعامل حداکثری میان دو قوه هستند، گفت: به دنبال طراحی شیوه نامه و دستورالعملی برای ضابطه‌مند شدن این ارتباط و تعامل هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از خانه ملت، امین حسین رحیمی در رابطه با مهمترین اولویت‌هایی که مجلس و دادگستری باید در تعامل با هم انجام دهند، گفت: روسای قوای مقننه و قضائیه معتقد به تعامل حداکثری میان دو قوه هستند.

وی ادامه داد: از این رو به دنبال طراحی و تهیه شیوه نامه، دستورالعمل و سازوکاری برای ضابطه مند شدن این ارتباط و تعامل هستیم تا نمایندگان بتوانند به انعکاس دغدغه‌های مردم و سوالات، ابهامات و اطلاعاتی که در مورد قوه قضائیه و سازمان‌های وابسته دارند بهتر ورود کنند و ما پاسخگوی آنها باشیم و از طرفی قوه قضائیه هم مباحثی را که برای اصلاح قوانین نیاز دارد و بسیار هم ضروری است را مورد توجه قرار دهد.

رحیمی افزود: بر اساس دستورالعمل و شیوه نامه طراحی شده پیش خواهیم رفت تا هم افزایی میان دو قوه برای کارآمدی بیشتر نظام افزایش و به دنبال آن رضایتمندی مردم حاصل شود.

وزیر دادگستری در مورد انتقاد کارکنان دادگستری‌ها نسبت به وضعیت دستمزد و حقوق، گفت: علت این نارضایتی‌ها کمبود بودجه قوه قضائیه است و باید نسبت به افزایش بودجه تلاش کنیم تا میزان آن مانند سایر دستگاه‌های اجرایی شود و پاسخگوی نیاز کارکنان باشد.

وی یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر بودجه قوه بسیار اندک است بنابراین به صورت جدی پیگیر تامین بودجه مورد نیاز قوه از سوی دولت و مجلس خواهیم بود.

انتهای پیام