جمعه 31 فروردین 1403

145 طرح اشتغال‌زایی در یزد مجوز تسهیلات ارزان قیمت دریافت کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
145 طرح اشتغال‌زایی در یزد مجوز تسهیلات ارزان قیمت دریافت کردند

یزد - ایرنا - 145 طرح اشتغالزایی در نشست کارگروه استانی تبصره 18 قانون بودجه سال 1401 در یزد مطرح و پس از بحث و بررسی، مجوز تسهیلات ارزان قیمت دریافت کردند.

به گزارش شنبه روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، این طرح ها در زمینه های فناوری و دانش بنیان، کشاورزی، صنعت، ارتباطات و فناوری و کار و رفاه اجتماعی می باشند.

برای اجرای این طرح ها در مجموع حدود بیش از دو هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده است که برای پرداخت به بانک های عامل ابلاغ شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: قانون گذار به منظور پشتیبانی از توسعه کارآفرینی، افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی به ویژه در استان های با نرخ بیکاری بالا، منابعی را در قالب جزء 1 تا 9 بند الف تبصره 11 قانون بودجه سال 1400 کشور در نظرگرفته است.

محمد دهقان منشادی افزود: تسهیلات موضوع این تبصره به طرح های کارآفرینی، ایجادی، توسعه ای، تکمیلی و سرمایه در گردش و احیای واحدهای تولیدی از جمله کسب و کار خانگی، واحدهای تولیدی خرد، واحدهای تولیدیکوچک، واحدهای تولیدی متوسط، واحدهای تولیدی بزرگ، شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدیپیشران قابل تخصیص است.

وی گفت: نرخ سود تسهیلات بسته به حوزه فعالیت طرح و محل اجرای آن متفاوت بوده به نحوی که بازه 4 تا 16 درصد را پوشش می دهد.

دبیر کارگروه استانی تبصره 18 قانون بودجه 1401 افزود: دوره بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر یک سال و تسهیلات ایجادی، توسعه ای و تکمیل حداکثر هفت سال شامل دوره مشارکت و تنفس جمعاً حداکثر دو سال و دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال است.

سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد هم در این نشست بر تسریع در پرداخت تسهیلات موضوع تبصره 18 قانون بودجه و جذب سهمیه استانی این منابع تاکید کرد.

برچسب‌ها