سه‌شنبه 28 فروردین 1403

12 طرح توسعه زیرساخت گردشگری استان سمنان در حال اجرا است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
12 طرح توسعه زیرساخت گردشگری استان سمنان در حال اجرا است

سمنان - ایرنا - معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: 12 طرح سرمایه‌گذاری و زیرساخت گردشگری در استان سمنان در دست اجرا است.

به گزارش ایرنا، محمد طاهریان روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: 9 طرح مربوط به ایجاد زیرساخت‌ها و سه طرح مربوط به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان سمنان در حال ساخت است.

وی بیان کرد: طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری شامل ارائه مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل مجتمع گردشگری گرمسار با صرف 215 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای 40 نفر، واحد اقامتی و پذیرایی در مجتمع خدماتی و رفاهی میامی با صرف 44 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای 22 نفر و ساخت هتل سه ستاره میامی با صرف 361 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 67 نفر است.

طاهریان گفت: طرح‌های زیرساختی نیز شامل قیرپاشی و آسفالت پیغمبران سمنان با صرف یک میلیارد و 900 میلیون ریال، اجرای عملیات خاکی مسیر افتر به آبگرم با صرف 27 میلیارد ریال، برج نوری در زائرسرای بیارجمند و سرخه با صرف یک میلیارد و 500 میلیون ریال، برق‌رسانی به قلعه پنهان بهرام با صرف 2 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار است.

وی بیان کرد: سایر طرح‌ها نیز شامل اجرای کانال زهکش مسیر قصر بهرام با صرف پنج میلیارد و 500 میلیون ریال، نصب تابلوی معرفی قصر بهرام با صرف 980 میلیون ریال، قیرپاشی و آسفالت مسیر منطقه دشت شاد با صرف 2 میلیارد و 600 میلیون ریال، موزه بزرگ سمنان با صرف 34 میلیارد ریال و مجتمع گردشگری و فرهنگی سرخه با صرف 400 میلیارد ریال اعتبار است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از اقامت 158 هزار 275 گردشگر داخلی و یکهزار و 976 گردشگر خارجی از ابتدای مهر ماه سال 98 تا ابتدای مهر امسال در این استان خبر داد.

در استان سمنان 90 اقامتگاه بومگردی، 15 هتل و مهمانسرا، 14 اقامتگاه سنتی، پنج مهمانپذیر، پنج مجتمع گردشگری، 79 خانه مسافر، یک هتل آپارتمان، دو مرکز تفریحی سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، 31 دفتر خدمات مسافرتی، 42 رستوران بین راهی، 19 سفره خانه سنتی و سه موسسه آموزش گردشگری فعال است.

*س_برچسب‌ها_س*