جمعه 31 فروردین 1403

طرح‌های راه‌سازی داراب با 2 هزار میلیارد ریال در حال ساخت است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح‌های راه‌سازی داراب با 2 هزار میلیارد ریال در حال ساخت است

شیراز - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: در حال حاضر بیش از 70 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتباربیش از 2 هزار میلیارد ریال در داراب در حال ساخت است.

جعفر زاهدی شامگاه چهارشنبه در سفر به شهرستان داراب در مصاحبه با ایرنا افزود: محور اصلی فسا - داراب - بندرعباس در 3 کارگاه فعال است و 5 گروه خاک ریزی، خاک برداری و عملیات راه سازی مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: محورهایی که در حال راه سازی هستیم همه از شلوغترین و پرحادثه ترین نقاط شهرستان داراب هستند که یکی از آنها کمربند جنوبی داراب و دیگری جاده اصلی سه راهی دولت آباد تا کارخانه سیمان 13 کیلومتر است و درحال حاضر 6 کیلومتر آن قیرپاشی شده و آماده آسفالت است و مابقی در صورت تامین قیر مورد نیاز به زودی اتمام خواهد یافت.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس فعال بودن پروژه بزرگراه محور قدیم فسا - داراب را یادآور شد و گفت: امیدواریم که اعتبارات مورد نیاز به پروژه اختصاص یابد و بتوانیم تمام پروژه های استان را فعال نگه داریم.

وی همچنین به فعالیت 2 کارگاه راه سازی در محور سه راهی دولت آباد تا زرین دشت اشاره کرده و گفت: یکی از سمت دولت آباد و دیگری از سمت زرین دشت در حال فعالیت هستند که با اجرای این پروژه نیز بخش زیادی از مشکلات مردم در مسیر داراب زرین دشت برطرف خواهد شد.

زاهدی افزود: لایحه حذف قیر از بودجه امسال مطرح شده که از دولت و مجلس می خواهیم تا موضوع را پیگیری کرده تا ما بتواینم مطالبات پیمانکاران را پرداخت و تا پایان سال بخش اعظمی از پروژه های راه سازی فارس تکمیل و 15 کیلومتر بزرگراه داراب به شیراز نیز تحویل مردم این شهرستان دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس همچنین در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان داراب گفت: زمین جهت اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهرستان مشخص شده و جهت تغییر کاربری و تصویب آن به استان ارسال و مورد تایید قرار گرفته و هم اکنون اداره کل راه و شهرسازی فارس در حال پایش ثبت نام کنندگان است که پس از آغاز طرح در سطح کشور در شهرستان داراب نیز همزمان اجرا خواهد شد.

داراب از شهرستان های شرقی فارس است که فاصله مرکز آن تا شیراز حدود 275 کیلومتر است.

*س_برچسب‌ها_س*