پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

طرح چهارخطه کردن مرزن آباد - کلاردشت پس از 13 سال وارد فاز اجرایی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح چهارخطه کردن مرزن آباد - کلاردشت پس از 13 سال وارد فاز اجرایی شد

نوشهر - ایرنا - طرح ملی چهار خطه کردن مسیر مرزن آباد - کلاردشت 13 سال پس از دریافت مصوبه سرانجام با تخصیص و استقرار تجهیزات توسط پیمانکار وارد فاز اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا، تعریض این مسیر به طول 24 کیلومتر از طرح های ملی سال 1388 بود و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقلی کشور وعده داده بود که آن را در عرض 2 سال به سرانجام برساند، اما به دلیل آنچه که مسوولان وقت برخورد با مشکلات زیست محیطی و کمبود اعتبار نامیدند، هرگز به مرحله اجرایی نرسید.

علت وجود مصوبه ملی برای چهار خطه کردن این مسیر هم وضعیت نامناسب آن از جمله داشتن شیب تند، پیچ های غیر استاندارد، عدم تجهیز به سیستم روشنایی، وجود دست اندازهای خشن و فرسودگی روکش آسفالت بود.

این مسیر در عین حال محل تلاقی شهرهای ساحلی غرب مازندران و استان گیلان به شمار می آید و به همین دلیل هم همواره دارای ترافیک سنگین بویژه در فصول گردشگری بوده است تا جایی که مسافران برای رهایی از ترافیک بغرنج در زمان اوج سفرها، جاده جنگلی کلاردشت - عباس آباد را بر می گزینند.

یک اهمیت دیگر این مسیر هم جایگزین بودن برای دیگر جاده های اصلی منطقه است به طوری که در زمان بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیل آبان ماه سال گذشته و انسداد قطعه 4 آزاد راه تهران - شمال و جاده قدیم کندوان، تردد خودروها از این مسیر جریان داشت.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که طلسم تعریض این مسیر با ابلاغ حدود 67 میلیارد تومان اعتبار ملی که پیش بینی شده بود، شکشته شده است.

مجتبی شهسواری افزود: هم اینک پیمانکار ماشین آلات و تجهیزاتش را به شهرستان کلاردشت منتقل کرده و زمین مورد نیاز برای تجهیز کارگاه هم مکان یابی شده است.

وی با اظهار این که طرح به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تحویل داده شده است، گفت: بر اساس مشخصات فنی، قرار است عرض این محور از هفت متر و 60 سانتی متر به 16 متر افزایش یابد که حدود 20 متر هم حریم برای ضلع شرقی و غربی این مسیر درنظر گرفته شده که باید تملک و خریداری گردد.

شهرستان کلاردشت با برخورداری از 19 نقطه روستایی و یک نقطه شهری دستکم 24 هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها