شنبه 7 مهر 1403

طلافروشان بندرعباس یک هفته کسب وکار خود را تعطیل می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طلافروشان بندرعباس یک هفته کسب وکار خود را تعطیل می‌کنند

بندرعباس - ایرنا - طلافروشان بندرعباس در اقدامی داوطلبانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، واحدهای صنفی خود را از پنج‌شنبه 22 خرداد به مدت یک هفته تعطیل می‌کنند.

رییس اتحادیه صنف طلاوجواهر بندرعباس روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها گفت: طبق هماهنگی های انجام شده در هیات مدیره این اتحادیه برای حفظ سلامت شهروندان، اعضای صنف و خانواده‌هایشان تمامی واحدهای صنفی زیر پوشش این اتحادیه از صبح پنج‌شنبه 22 تا جمعه30 خرداد در همه رسته‌ها تعطیل خواهند بود.

خلیل رمضان‌حلاج یادآور شد: این دومین تعطیلی داوطلبانه طلافروشان است و در روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا نیز در حرکتی خودجوش فعالیت اعضای این اتحادیه فعالیت صنفی خود را تعطیل کردند.

در اوایل هفته جاری نیز یک دستگاه پلاسما فرز به ارزش تقریبی چهار میلیارد و 500میلیون ریال توسط اتحادیه صنف طلا فروشان به مجتمع درمانی و آموزشی پیامبر اعظم (ص) معروف به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اهدا شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 175 هزار و 927 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 74 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 8 هزار و 425 نفر رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (20خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و 95 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، 901مورد بستری و هزار و 194 نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید19 در کشور به 175 هزار و 927 نفر رسید.

وی ادامه داد: در طول 24 ساعت گذشته 72 بیمار دیگر مبتلا به کووید19 در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون 8 هزار و 425 نفر جان خود را از دست داده اند.

سادات لاری بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون 138 هزار و 457 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. 2639 نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و 128 هزار و 601 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: آمار مبتلایان کرونا در استانهای کردستان، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کرمانشاه رو به افزایش است. در روزهای گذشته به طور کلی آمار مبتلایان کرونا در کشور سیر صعودی داشته است. امیدواریم مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیر ضرور به کاهش موارد و کنترل اپیدمی کووید19 کمک کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*