سه‌شنبه 28 فروردین 1403

ظرفیت انبارهای ذخیره‌سازی غلات در کردستان به 150 هزار تن می‌رسد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ظرفیت انبارهای ذخیره‌سازی غلات در کردستان به 150 هزار تن می‌رسد

سنندج - ایرنا - مدیر تعاون روستایی کردستان از افزایش ظرفیت انبارهای ذخیره‌سازی مکانیزه غلات خبر داد و گفت: ذخیره سازی غلات در شبکه تعاون روستایی استان به 150 هزار تن افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، پیمان اسکندری روز دوشنبه در بازدید از سیلوهای در حال احداث شرکت های تعاونی روستایی صاحب و ترجان شهرستان سقز اظهار داشت: 2 سیلوی بتنی مکانیزه ذخیره سازی غلات به ظرفیت 40 هزار تن در شرکت های تعاونی روستایی ترجان و صاحب سقز در حال احداث است.

وی اضافه کرد: سیلوهای مذکور به عنوان چهارمین سیلوی مکانیزه شبکه تعاون روستایی کردستان بعد از سیلوی فلزی شرکت تعاون روستایی رسالت دهگلان و سیلوی بتنی شرکت تعاونی روستایی وزیر دیواندره تا پایان سال 1400 به بهره برداری می رسد.

مدیر تعاون روستایی کردستان گفت: ظرفیت ذخیره سازی گندم و سایر غلات شبکه تعاونی روستایی استان از 110 هزار تن به 150 هزار تن افزایش می یابد.

اسکندری افزود: با توجه به اینکه کردستان از استان های گندم خیز کشور است در راستای عدم استفاده شبکه از انبار های غیر مکانیزه و فضای رو باز برای خرید این محصول نهضت سیلو سازی و رقابتی در میان شرکت های تعاونی روستایی ایجاد شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر چند شرکت تعاونی روستایی دیگر این استان هم اقدام به اخذ مجوزات اولیه احداث این زیر ساخت برای شبکه کرده اند.

مدیر تعاون روستایی کردستان اعلام کرد: شبکه تعاون روستایی هر ساله با این ظرفیت انباری در حدود 50 درصد خرید تضمینی گندم استان را انجام می دهد.

*س_برچسب‌ها_س*