شنبه 1 اردیبهشت 1403

ظرفیت سازی نهادی و نیروی انسانی از طریق آموزش

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
ظرفیت سازی نهادی و نیروی انسانی از طریق آموزش

سخنگوی سازمان مدیریت بحران گفت: موضوع همکاری ایران و اتحادیه اروپا به عنوان دستورکار دائمی همکاری میان دو طرف قرار گیرد و ظرفیت سازی نهادی و نیروی انسانی از طریق آموزش انجام پذیرد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران گفت: موضوع همکاری ایران و اتحادیه اروپا به عنوان دستورکار دائمی همکاری میان دو طرف قرار گیرد و ظرفیت سازی نهادی و نیروی انسانی از طریق آموزش انجام پذیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ علی بختیاری مدیرکل روابط عمومی، روابط بین الملل، بازرسی و پاسخگویی به شکایات و سخنگوی سازمان امروز در پنجمین نشست همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا وقوع حوادث طبیعی با تخریب زیرساخت‌ها، محیط زیست و تلفات انسانی را یک چالش اساسی در دستیابی به توسعه پایدار دانست.

بختیاری افزود: زلزله و سیل در زمره بدترین بلایا طبیعی کشور به حساب می آیند و اخیرا سیل با تواتر رخداد خود از زلزله پیشی گرفته و مردم بسیاری را به کام مرگ فرو برده و خسارات سنگینی به زیرساخت‌ها وارد می‌کند.

سخنگوی سازمان تصریح کرد: با توجه به تواتر رخداد بلایا در ایران و ظرفیت‌های ارزشمند اتحادیه اروپا در حوزه بلایا پیشنهاد می‌شود که موضوع همکاری میان ایران و اتحادیه اروپا به عنوان دستورکار دائمی همکاری میان دو طرف قرار گیرد و ظرفیت سازی نهادی و نیروی انسانی از طریق آموزش، برگزاری سمینار و.... انجام پذیرد.

مدیرکل امور بین الملل سازمان با تاکید بر تقویت ظرفیت آمادگی از طریق تهیه ابزار و ماشین آلات و امکانات مربوط به بلایا بویژه در حوزه عملیات امداد و نجات گفت: در این رابطه توجه شما را به طرح همکاری مشترک میان ایران و اتریش در رابطه با اینساراگ جلب می‌کنیم. اینساراگ شبکه جهانی است که در آن بیش از 90 کشور و سازمان حضور داشته و جملگی زیر چتر سازمان ملل متحد فعالیت می‌کنند. اینساراگ برنامه‌ای در رابطه با جستجو و نجات شهری است که هدف آن برقراری استانداردهای حداقلی برای تیم‌های جستجو و نجات برای هماهنگی‌های بین المللی در پاسخ به بلایا است.

نماینده سازمان در این نشست خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موضوع جستجو، نجات و امداد یکی از اولویتهای کشور در امر پرداختن به بلایا است دولت جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشور اتریش در قالب طرح مشترک برای آموزش دو تیم که هر یک مرکب از 180 نفر می‌باشند مبادرت ورزیده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر موضوع تأمین منابع مالی برای این پروژه بسیار مهم اهمیت زیادی دارد زیرا برای آموزشی و خرید ابزار و ادوات و امکانات مورد نیاز برای عملیات جستجو و نجات به حدود 5 میلیون یورو بودجه نیاز است و برخی از تجهیزات مشمول تحریم می‌باشد. لذا ضمن استقبال همکاری با اتحادیه اروپا موضوع تأمین مالی و تجهیزاتی در این حوزه به طور جدی مد نظر است.