یک‌شنبه 8 مهر 1403

عامل تهدید حمله به مسلمانان در آلمان بازداشت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عامل تهدید حمله به مسلمانان در آلمان بازداشت شد

تهران - ایرنا - دادستان‌های آلمانی روز دوشنبه اعلام کردند که فردی در این کشور به‌دلیل تهدید به حمله به مسلمانان بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از برلین، دادستان های آلمانی اعلام کردند که این جوان 21 ساله قصد خود برای حمله ای شدید به مسلمانان با برجا گذاشتن کشته های فراوان را از طریق یک چت اینترنتی برملا کرده است.

ماموران در آپارتمان محل اقامت وی سلاح پیدا کردند و به فایل های اطلاعاتی با محتوای افراطی راست گرایانه دست یافتند. نام این فرد منتشر نشده است.

قاضی دادگاهی در آلمان روز دوشنبه حکم داد که این فرد به ظن برهم زدن آرامش با تهدید به ارتکاب جنایت و تامین مالی تروریسم در بازداشت بماند.

براساس اعلام دادستان های آلمانی، شواهد نشان می دهد که این فرد از مدت ها قبل طرح یک حمله را با هدف جلب توجه رسانه های جهانی در سر داشته است.

فرد بازداشت شده آلمانی قصد و نیت خود را کشتار مسلمانان اعلام کرده است. وی در چت اینترنتی اش به حمله به دو مسجد در کرایست چرچ نیوزیلند اشاره کرده و گفته است که می خواهد حمله مشابهی را رقم زند. حملات کرایست چرچ مارس 2019میلادی روی داد که در جریان آن 51 نفر کشته و 50 نفر زخمی شدند.

در همین حال، یک سازمان اسلامی در آلمان اعلام کرده است که سالانه حدود 100 حمله به مساجد در این کشور رخ می دهد و دولت از این اماکن به اندازه کافی حفاظت نمی کند.

"شورای مرکزی مسلمانان"، "اتحادیه ترک‌های مسلمان" و "انجمن اسلامی میلی گوروش" در موضع‌گیری‌های جداگانه نسبت به برخوردهای نژادپرستانه با مسلمانان در آلمان ابراز نگرانی کرده و از دولت خواسته اند، از مسلمانان و مساجد در آلمان حفاظت کند.

*س_برچسب‌ها_س*