جمعه 10 فروردین 1403

عدم استقبال 30 درصد مردم استان گلستان از واکسن کرونا

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
عدم استقبال 30 درصد مردم استان گلستان از واکسن کرونا

در هفته گذشته روند واکسیناسیون در استان شیب نزولی داشت به طوری که از مراجعه 23 هزار نفر برای تزریق واکسن در هفته ماقبل به 15 هزار نفر در هفته قبل کاهش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به جمعیت یک میلیون و 455 هزار نفری واجد شرایط واکسیناسیون کرونا در استان گفت که حدود 30 درصد ساکنان گلستان از تزریق این واکسن استقبال نکردند.

ناهید جعفری روز شنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: از این جمعیت واجد شرایط تاکنون یک میلیون و 17 هزار و 674 نفر معادل 70 درصد نوبت اول و 495 هزار و 721 نفر معادل 34 درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی بیان کرد: از زمان شروع طرح واکسیناسیون کرونا در گلستان تاکنون یک میلیون و 533 هزار و 395 دز واکسن در استان تزریق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در هفته گذشته روند واکسیناسیون در استان شیب نزولی داشت به طوری که از مراجعه 23 هزار نفر برای تزریق واکسن در هفته ماقبل به 15 هزار نفر در هفته قبل کاهش یافت.

جعفری گفت که 138 مرکز واکسیناسیون گلستان ظرفیت تزریق روزانه 35 هزار دز واکسن کرونا را دارند.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: وضعیت گلستان با وجود 9 شهرستان آبی و پنج شهرستان زرد کرونایی، نگران کننده نیست اما کاهش آمار ابتلا و مرگ بیماران کرونایی نباید منجر به عادی‌انگاری و ساده‌انگاری مردم شود.

هادی حق‌شناس با اشاره به این که رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جامعه به کمتر از 50 درصد رسیده تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا علاوه بر ترغیب مردم به رعایت بیشتر شیوه نامه ها، شهروندان را به تزریق واکسن کرونا تشویق کنیم.

وی اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته 22 بیمار کرونایی برای دریافت خدمات بستری به مراکز درمانی گلستان مراجعه کردند و در این مدت یک نفر نیز به علت عوارض این ویروس جان خود را از دست داد.

استاندار گلستان با اشاره به فرارسیدن 13 آبان تاکید کرد که برنامه های این روز در فضای سربسته با یک چهارم ظرفیت و در فضای روباز با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003OEs