جمعه 31 فروردین 1403

عضو شورا: بخش عمده روان آب های کرج مهار شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عضو شورا: بخش عمده روان آب های کرج مهار شده است

کرج - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه جاری شدن سیلاب ها و فاضلاب های سطحی در سال های گذشته سبب آلودگی زیست محیطی کرج شده بود، گفت: اکنون با اجرای پروژه بزرگ کلکتورها این معضل زیست محیطی در حال ساماندهی و مهار کامل است.

عباس زارع عصر شنبه در مراسم راه اندازی کلکتورهای جمع آوری آبهای سطحی کرج که در شهرداری مرکزی این کلانشهر برگزار شد، افزود: موقعیت جغرافیایی شهر و نبود سیستم مناسب جمع آوری آبهای سطحی سبب شد تا بخشی از کرج همواره با مشکلات بهداشتی به ویژه در مواقع بارندگی ها مواجه شود.

وی بیان داشت: در سال های گذشته با کمترین بارش، روان آب ها در سطح مناطقی از کرج مانند هسته مرکزی شهر، سهرابیه و اخترآباد سبب مشکلات زیست محیطی و حتی انتقال بیماری ها به منازل می شد که البته اکنون این مشکل تا حدود زیادی مرتفع شده است.

زارع گفت: یکی از وظایف شهرداری ها ارتقای بهداشت محیط شهری از جمله جمع آوری زباله ها، مبارزه با موش و حشرات موذی و مدیریت آبهای سطحی و روان آبها است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: مناطقی مانند برغان، چهار راه طالقانی، بلوار ماهان در جهانشهر، بلوار کسری، بلوار جمهوری اسلامی، بلوار دانش آموز، بلوار علامه و مناطق دیگری از شهر کرج که در سال های گذشته با مشکل سیلاب ها و روانآب ها مواجه بود اکنون دیگر چنین مشکلی ندارند یا به کمترین سطح خود رسیده است.

وی بیان داشت: اکنون نیز پروژه ساماندهی آب های سطحی در منطقه مهرشهر کرج شامل سهرابیه، اخترآباد، کیانمهر، زندان مرکزی و قزلحصار در حال تکمیل است که البته بخش کوچکی از پروژه باقی مانده که امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه مناطق دیگری از کلانشهر کرج همچنان از مشکلات زیست محیطی روان آب ها رنج می برند، گفت: منطقه گلشهر از جمله محدوده های آسیب دیده از مشکلات زیست محیطی است که کلکتور جمع آوری آبهای سطحی آن در حال تکمیل است.

وی اظهار داشت: طرح توسعه کلکتور بزرگ کرج در مناطق مختلف این کلانشهر از جمله عظیمیه، میدان طالقانی و محدوده های دیگر در حال اجرا است و امروز مشکل روان آب ها به مراتب کمتر از گذشته شده است.

زارع افزود: امسال حدود 80 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی آب های سطحی کرج اختصاص یافته که تاکنون در این بخش حدود 160 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

*س_برچسب‌ها_س*