جمعه 31 فروردین 1403

165 عملیات آتش‌نشانی در خمین اجرا شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
165 عملیات آتش‌نشانی در خمین اجرا شد

خمین - ایرنا - مسئول ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمین گفت: 165 عملیات آتش‌نشانی از ابتدای امسال تاکنون در این شهر انجام شده که بیشترین آنها مربوط به علف‌های خشک، زمین‌های کشاورزی، واحدهای مسکونی، پارکها، فضای سبز و خودرو بوده است.

مهدی کمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 83 و چهار دهم درصد از 198 ماموریت انجام شده از سوی آتش‌نشانان این شهرستان در سه ماهه نخست امسال عملیات مهار آتش و 11 مورد گرفتن مار و حیوانات وحشی، 9 مورد نجات و سه مورد امداد در تصادفات بوده است.

وی 2 مورد نجات فرد خودکشی کننده، 2 مورد بریدن انگشتر، سه مورد عملیات آسانسور و سه مورد امداد غرق شدگی را از دیگر اقدامات آتش نشانی خمین در بهار سال جاری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هر ساله با شروع فصل گرما، آتش گرفتن علف‌های هرز و زمین‌های کشاورزی بیشترین آمار عملیات‌های آتش‌نشانی را به خود اختصاص می‌دهد، اظهار داشت: مردم از پرتاب کردن ته سیگار روشن و کبریت روشن در علفزارها خودداری کنند. مسئول آتش‌نشانی شهرداری خمین یادآور شد: آتش‌نشانی این شهر موظف به خدمت‌رسانی در محدوده شهری است و با وجود کمبود نیرو و تنها یک ایستگاه آتش نشانی؛ روستاها را نیز پوشش می‌دهد و هنگام عملیات‌ها به موقع خود را به محل آتش‌سوزی و حادثه می‌رساند. شهر خمین مرکز شهرستانی به همین نام است که یک ایستگاه آتش نشانی با 9 نیرو به شهروندان این شهر خدمات امداد و نجات ارائه می‌دهد.

*س_برچسب‌ها_س*