جمعه 31 فروردین 1403

غربالگری چشم 2میلیون و 800 هزار نفر در سراسر کشور

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
غربالگری چشم 2میلیون و 800 هزار نفر در سراسر کشور

به گزارش خبرنگار گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری با موضوع ارایه خدمات غربالگری تنبلی چشم و انجام حمایتهای درمانی برای کودکان 3تا 6سال مناطق کم برخوردار و تأمین کمک هزینه خرید عینک در مصلی امام خمین (ره) برگزار شد.

در این نشست علی محمد قادری، رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تفاهم نامه قبلی این سازمان با بنیاد 15 خرداد جهت اهدای ویلچر به معلولین ساکن مناطق کم برخوردار گفت: این نگاه مملو از حساسیت و عزم راسخی که بنیاد 15 خرداد در زمینه حمایت از محرومین دارد کارگزاران نظام را امیدوار می کند که با تولید ثروت، ارزش افزوده ی آن را به سمت مناطق محروم هدایت کنند و بدون شک این کار، موجب برکت در نهادها و شرکتهای اقتصادی خواهد شد.

قادری با بیان اینکه در سال گذشته 2میلیون و 800 هزار نفر در سراسر کشور مورد غربالگری چشم قرار گرفته اند افزود: در این زمینه ما توانستیم با شناسایی کودکان مشکوک به تنبلی چشم و عیوب انکساری به درمان آنها بپردازیم.

عضو هیات مدیره بنیاد 15 خرداد نیز با بیان اینکه هزینه پیشگیری از معلولیت ها در بیشترین مقدار، یک صدمِ هزینه های درمان است خاطر نشان کرد: بنیاد 15 خرداد در دوره جدید فعالیت های خود، سلامت کودکان از تولد تا 15 سالگی را با جدیت دنبال می کند.

جعفریان با اشاره به لزوم استفاده از تجربه ی سازمان بهزیستی در زمینه غربالگری گفت: بسیاری از عارضه های اسکلتی حرکتی، ریشه در دوران کودکی دارند و ممکن است عارضه های اسکلتی باعث معلولیت نشوند اما با کاهش توان حرکتی افراد در بزرگسالی، سلامتی انها را با خطر مواجه می کنند.

وی با بیان اینکه 93تا98 درصد از اختلالات حرکتی مانند پاهای پرانتزی و شانه ی افتاده، در دوران کودکی قابل پیشگیری هستند اضافه کرد: با اجرای طرح غربالگری، کودکان پس از شناسایی و دریافت اطلاعات، تا پایان پروسه ی درمان، مورد رصد قرار می گیرند.

مدیر عامل بنیاد 15 خرداد نیز با اشاره به حوزه های فعالیت بنیاد در زمینه های سلامت اجتماعی، جمعیت و عمران اجتماعی گفت: در حوزه سلامت اجتماعی سعی کرده ایم با همکاری دیگر نهادها و سازمان ها در مسیر حمایت از محلات و مناطق کم برخوردار حرکت کنیم و با اجرای طرح های غربالگری و کمک به بیماران بتوانیم در ساخت یک جامعه ی سالم و بانشاط گام برداریم.

علیان زادگان در پایان اظهار امیدواری کرد با تشکیل کارگروه های مشترک در اسرع وقت، مفاد این تفاهم نامه به مرحله اجرا درآمده و گروه های هدف بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید بهزیستی غربالگری چشم بنیاد 15 خرداد این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است