جمعه 10 فروردین 1403

غوغای 2 نماد بورسی در بازار / ثبت بیشترین بازدهی توسط این نمادها

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
غوغای 2 نماد بورسی در بازار / ثبت بیشترین بازدهی توسط این نمادها

بورس تهران در جریان معاملات روز‌های اخیر با حمایت و خرید از شاخص‌سازان توسط کد‌های حقوقی مواجه بود و سهم نماد‌های خودرویی در این میان بیشتر بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران؛ ارزش معاملات خرد بازار در روزهای اخیر کاهش پیدا کرده و روز چهارشنبه به 4 هزار و 543 میلیارد تومان کاهش یافت که 24.6 درصد کمتر از ارزش معاملات خرد روز سه شنبه بود. رکود هفته گذشته در بازار را می‌توان برگرفته از تنش‌های مسئله عرضه خودرو در بورس کالا دانست و قطعی نشدن روند عرضه خودرو باعث شده بود تا حقیقی‌های بازار منفعل شوند. با این وجود، ارزش معاملات نمادها در 5 روز معاملاتی اخیر نشان می‌دهد که دو نماد خودرو و خگستر بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

سود 400 میلیونی کارکنان حج و زیارت از عرضه بدون نوبت خودرو

فوری / مشمولان جدید سهام عدالت معرفی شدند

جریان ورود پول در بازه زمانی 5 روز معاملاتی اخیر نیز نشان می‌دهد که خودرویی ها و دیگر نماد‌های شاخص‌ساز با ورود جریان پول حقوقی حمایت شدند. علاوه بر صنعت خودرو، نماد های پالایشی بانکی و فولادی نیز از این شرایط برخوردار بودند. فملی، شپنا، شتران، فولاد، وبملت، خساپا و خودرو به ترتیب بیشترین ورود جریان پول حقوقی را در این 5 روز داشتند.

در میان نماد‌هایی که 5 روز معاملاتی گذشته ورود پول حقیقی بالایی داشتند؛ نماد حآفرین بیشترین ورود پول حقیقی را با 181 میلیارد تومان داشت که در گزارش دیگری به تحلیل آن پرداختیم. نمادهای شصفها، غدیس، اردستان، وشهر، قزر و ثعمرا در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

بازدهی نماد‌ها در هفته گذشته

بیشترین بازدهی 5 روز معاملاتی اخیر متعلق به نماد ونچر با 37.7 درصد افزایش قیمت است. پس از ونچر، اردستان با 27.4 درصد و فمراد با 19.5 درصد رشد قیمت قرار دارند. نمادهایی که روزهی گذشته رشد قیمت قابل توجهی داشتند اکثراً از ارزش بازاری کمی برخوردارند و به عنوان یک نماد سبک شناخته می‌شوند که کار را برای نوسان‌گیران سهل می‌کند.

در میان نماد‌هایی که روزهای گذشته را با افت قیمت همراه بودند؛ دیده می‌شود که سدبیر با 21.4 درصد و فسرب و گدنا به ترتیب با 20.7 درصد و 19.6 درصد؛ بیشترین کاهش قیمت را در معاملات 5 روز اخیر تجربه کردند. بین نماد‌های این گروه بر خلاف نمادهایی که افزایش قیمت داشتند؛ نام نمادهای سنگین به چشم می‌خورد.

همچنین بخوانید
غوغای 2 نماد بورسی در بازار / ثبت بیشترین بازدهی توسط این نمادها 2
غوغای 2 نماد بورسی در بازار / ثبت بیشترین بازدهی توسط این نمادها 3
غوغای 2 نماد بورسی در بازار / ثبت بیشترین بازدهی توسط این نمادها 4
غوغای 2 نماد بورسی در بازار / ثبت بیشترین بازدهی توسط این نمادها 5
غوغای 2 نماد بورسی در بازار / ثبت بیشترین بازدهی توسط این نمادها 6