جمعه 31 فروردین 1403

فارس من | خواستار تعیین تکلیف شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستیم

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | خواستار تعیین تکلیف شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستیم

اکبر حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که آیا فرایند پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس آغاز شده و چه زمانی این شرکت‌ها در تابلوی بورس حاضر می‌شوند، گفت: در مورد پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس، علی‌رغم اینکه اخباری اعلام می‌شود، مبنی بر اینکه کمیته‌هایی در این زمینه تشکیل شده و جلساتی وجود دارد یا در حال تدوین فرایندها هستند، اما به اعتقاد ما این فرایند پیچیده نیست و باید سازمان خصوصی‌سازی ارزش پرتفوی سهام عدالت و تعداد سهامداران را در روز پایان 29 خرداد 99 به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اعلام می‌کرد.

وی گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هم بعد از اینکه تعداد سهامداران و ارزش سهام آنها اعلام شود، بلافاصله یک مجمع فوق‌العاده باید برگزار کنند و با افزایش سرمایه، فرایند بورسی شدن آنها به زودی شروع شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: با توجه به اینکه گام اول یعنی اختصاص پرتفوی سهام افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، به دلایل نامعلوم به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی منتقل نشده است، به این دلیل ما مکاتباتی از سوی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی با سازمان خصوصی‌سازی انجام شده و بعد از اصرار ما برای پاسخگویی، آنها اعلام کردند که این موارد را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه واگذار کردند، در حالی که باید این کار با شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هماهنگ می‌شد و صرفا یک رونوشت از این اقدام به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارسال می‌شد.

حیدری این نکته را هم گفت: از ابتدا قرار بود اختصاص پرتفوی سهام کسانی که روش مدیریت غیرمستقیم انتخاب کرده‌اند، از فردای روز پایان مهلت انتخاب، انجام شود، با این وجود ما حتی با شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتباتی داشته‌ایم.

وی گفت: به نظر ما آنچه که موجب تأخیر و ایجاد مشکل در فرایند آزادسازی سهام عدالت می‌شود، این کار باعث تأخیر در تعیین تکلیف افرادی می‌شود که گزینه مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند.

وی تأکید کرد: درخواست ما هم این است که مسئولان مربوطه در قبال سهامداران عدالت مسئولیت‌پذیر باشند و اگر هم قرار است شورای عالی بورس مصوبه‌ای برای سهامداران عدالت در روش غیرمستقیم دارد، ما می‌گوییم شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مدافع حقوق سهامداران در روش غیرمستقیم است و ما اهلیت داریم که باید از این مصوبات شورای عالی بورس مطلع باشیم، هر چند تاکنون پیگیری ما به نتیجه نرسیده است.

حیدری این را هم گفت: ما به صورت غیررسمی از یکی دو نفر اعضای شورای عالی بورس پرسیده‌ایم که آنها هم اظهار بی‌اطلاعی کردند مبنی بر اینکه هنوز واگذاری سهام به روش غیرمستقیم از سازمان خصوصی‌سازی به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بلاتکلیف مانده است.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تأکید کرد: ما اصرار داریم هر چه زودتر سهامداران عدالت روشن شود و هر چه سریع‌تر ارزش سهام آنها به پرتفوی سرمایه‌گذاری استانی منتقل شود تا بتوانیم مجمع عمومی برای افزایش سرمایه برگزار کنیم.

حیدری همچنین گفت: ما حتی از مشاوران زبده برای پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس استفاده می‌کنیم تا فرایند پذیرش سرمایه‌گذاری استانی در اسرع وقت و بدون مشکل انجام شود و حقوق سهامداران ما دچار خدشه نشود. حتی برای افزایش سرمایه و شرکت در حق تقدم‌ها اقدام کرده‌ایم و باید سازمان خصوصی‌سازی و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی که سهام عدالت مردم فعلا در اختیار آنهاست هر چه سریع‌تر تکلیف سهامداران عدالت را مشخص کنند.

به گزارش فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت موضوع «انتقال سهام عدالت به پرتفوی سهامداران» خواستار پیگیری این مسئله و پاسخگوی مسئولان شده‌اند.

انتهای پیام / ب

سهام عدالت سرمایه‌گذاری سازمان خصوصی‌سازی سرمایه