جمعه 10 فروردین 1403

فارس‌من | دانشجوها: توان پرداخت حق بیمه 600 هزار تومانی را نداریم

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس‌من | دانشجوها: توان پرداخت حق بیمه 600 هزار تومانی را نداریم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستارحمایت از کاهش هزینه تمام شده بیمه دانشجویی شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

«با توجه به هزینه تمام شده بیمه تامین اجتماعی برای دانشجویان که معادل 600 هزار تومان در ماه می باشد، اکثر دانشجویان اعم از بورسیه و شهریه‌پرداز قادر به پرداخت هزینه‌های بیمه نیستند و تمایلی برای تحت پوشش قرار گرفتن در چتر بیمه ندارد. لذا با توجه به لزوم رعایت عدالت و انصاف تقاضا داریم که هزینه تمام شده بیمه دانشجویی برای این قشر کمتر شود و دولت در این راستا از دانشجویان حمایت کند.»

محسن طاهری سردبیر سوژه فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: بیمه دانشجویی تا سال قبل مبلغی حدود 300 هزار تومان بود اما متاسفانه امسال به طور ناگهانی 12 درصد افزایش یافته و به مبلغی حدود630 هزارتومان رسیده که اکثر دانشجوها توان پرداخت این هزینه را ندارند و به همین دلیل علاقه ندارند تحت حمایت بیمه قرار بگیرند.

* پرداخت 2 درصدی بیمه از طرف دولت

وی افزود: گفته شده که 2 درصد از این مبلغ را دولت پرداخت می کند قطعا از مبلغ 600 هزار تومان بیشترمی شود وحدود قیمتی به 700 هزار تومان می رسد. دانشجویان به ویژه بسیج دانشجویی مطالبه هایی از دولت، سازمان سنجش و وزارت علوم در رابطه با افزایش 2 درصدی که دولت پرداخت می کند، داشتند تا این مبلغ حداقل به 10 درصد یا 15 درصد افزایش یابد تا دانشجویان بتوانند این حق بیمه را پرداخت کنند.

طاهری تاکیدکرد: در این میان دانشجویان شهریه پرداز که متاسفانه توان پرداخت همچین مبلغی را ندارند و بعضی از دانشجویان که تحت پوشش کمیته هستند، بیشتر اذیت می‌شوند و نیازمند پشتیباتی بیشتری هستند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت علوم تحقیقات و فناوری

بیمه دانشجویی بیمه تامین اجتماعی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
فارس‌من | دانشجوها: توان پرداخت حق بیمه 600 هزار تومانی را نداریم 2