شنبه 1 اردیبهشت 1403

فارس من | نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان: بیش از 400 نفر از طلاب پاکستانی وارد کشور شدند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان: بیش از 400 نفر از طلاب پاکستانی وارد کشور شدند

آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در خصوص مشکلات طلب پاکستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پس از اطلاع از مشکلات طلاب پاکستانی جامعه المصطفی در ورود به مرزهای زمینی کشورمان به علت موانع مربوط به کرونا، برای حل این مسأله پیگیری‌هایی انجام، که منجر به ورود تعدادی از این طلاب به کشور شد.

وی با اشاره به اینکه این طلاب مقیم قم یا مشهد هستند، گفت: طلاب پاکستانی که در ماه مبارک رمضان و تعطیلات تابستان برای امر تبلیغ به کشورشان رفته بودند، در بازگشت به ایران در حالی با مانع مواجه شدند که در مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید می‌بایست در کلاس‌های درس حوزه و فرزندان‌شان نیز در مدارس حاضر شوند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان افزود: برای حل این مشکل، گفت‌وگو‌هایی با مسؤولان ذی‌ربط از جمله وزیرکشور، استاندار سیستان وبلوچستان، فرماندهان نیروی انتظامی و مرزبانی استان صورت گرفت، که در همین راستا پیگیری و مکاتباتی هم انجام شد.

محامی با اشاره به اینکه تعدادی از طلاب وارد کشور شده‌اند، اظهار داشت: بعد از پیگیری‌های انجام شده تمهیدات لازم برای ورود از دو مرز زمینی میرجاوه و چابهار فراهم شد و تا کنون بیش از 400 نفر از طلاب مذکور و خانواده‌هایشان موفق به ورود به کشور اسلامی ایران شده‌اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، مقرر شد مرزهای میرجاوه و ریمدان موقتا برای ورود طلاب پاکستانی جامعه المصطفی که دارای پاسپورت معتبر، اقامت در جمهوری اسلامی ایران، کد تحصیلی و گواهی پزشکی مبنی برتست منفی کرونا هستند، باز باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، با شیوع بیماری کرونا یکی از اقداماتی که برای پیش‌گیری و مهار کرونا انجام شد، بسته شدن مرزهای زمینی با کشورهای همسایه بود، یعنی مرزها در دوره پیک بسته و پس از افول بیماری مجددا باز می‌شدند.

تعدادی از طلاب پاکستانی در ایامی که مرز زمینی باز بود به کشور خود سفر کرده‌اند، پس از شروع پیک پنجم کرونا مرز زمینی بسته شد که پس از اتمام پیک کرونا مرز زمینی با پاکستان همچنان بسته ماند.

لذا طلاب برای ورود به کشور باید از مرز هوایی با هزینه‌ای بیش از 18 میلیون تومان برای هر بلیط، به ایران سفر می‌کردند که عدم توان تأمین مخارج سفر، باعث شد منتظر باز شدن مرزهای زمینی باشند و این اتفاق مشکلاتی را برای خود و خانواده‌شان ایجاد کرد.

خبرنگار فارس این گزارش را با ثبت سوژه «حل مسأله ورود طلاب پاکستانی به کشور» در سامانه فارس من با ثبت بیش از 350 امضا پیگیری کرده است.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان آیت الله مصطفی محامی حل مسأله ورود طلاب پاکستانی به کشور این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است