پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

فارس من | کمپین حمایت از فعال‌سازی جست‌وجوی امن گوگل 3 هزار و 800 امضایی شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | کمپین حمایت از فعال‌سازی جست‌وجوی امن گوگل 3 هزار و 800 امضایی شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه حمایت خود را از طرح فعال‌سازی جستجوی ایمن گوگل اعلام کرده اند.

تعداد امضاهای این کمپین از 3 هزار و 800 نفر فراتر رفته است که به معنی تایید این کمپین از سوی طرفداران آن است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توضیح دلایل اعمال این تغییرات در جست وگر گوگل، گفته: وجود محتوای غیراخلاقی و دسترسی آسان به این محتوا باعث شد تا خانواده ها از نگرانی جدی در این باره سخن گفتند. با کمک اپراتورهای ارتباطی سرورهایی را معین کردیم تا نگرانی خانواده ها برطرف شود. با این کار دسترسی به محتواهای غیراخلافی و خشونت آمیز که خطوط قرمز است برطرف شد.

وی همچنین چندی بعد تاکید کرد: اقدامی که برای فعال کردن جست‌وجوی ایمن هم انجام دادیم، هیچ اثری روی هیچ سرویس دیگری نداشته است.

طرفداران کمپین فارس من از این اقدام وزارت ارتباطات حمایت کرده اند.

سردبیر این سوژه با بیان استدلال خود برای ثبت این سوژه به خبرنگار فارس، گفت: دسترسی نوجوانان و حتی جوانان به محتوای نامناسب دغدغه بزرگ خانواده ها در فضای مجازی بود که به عاملی برای انحراف نسل جوان تبدیل شده است.

وی گفت: با فعال کردن جست وجوی ایمن در گوگل، بار بزرگی از روی دوش خانواده ها برداشته شده است و بخشی از دغدغه های خانواده درباره نوجوانان و جوانان رفع شده است؛ از این رو از فعال سازی جست وجوی ایمن گوگل روی شبکه موبایل حمایت می کنیم.

سردبیر این سوژه همچنین یادآوری کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی است که اعلام می کند پروژه ای برای راه اندازی اینترنت کودک و نوجوان دارد اما این پروژه به نتیجه نرسیده است. بهتر است در همین روزهایی که امکان جست و جوی ایمن فعال شده پروژه اینترنت کودک و نوجوان هم راه اندازی شود.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

اینترنت کودک و نوجوان جست وجوی ایمن گوگل اینترنت امن این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
فارس من | کمپین حمایت از فعال‌سازی جست‌وجوی امن گوگل 3 هزار و 800 امضایی شد 2