جمعه 10 فروردین 1403

فاز اول مجتمع "نوآوری" پارک علم و فناوری کرمانشاه افتتاح شد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
فاز اول مجتمع "نوآوری" پارک علم و فناوری کرمانشاه افتتاح شد

فاز نخست مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

فاز اول این مجتمع که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری کرمانشاه احداث شده، امروز (29 شهریور) با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دکتر طیبی رییس جهاددانشگاهی و جمعی از مسئولین استانی افتتاح شد.

مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه با وسعت شش هزار متر مربع در دو فاز در حال ساخت است.

قرار است این فاز از مجتمع محل استقرار سوله کارگاهی 20 شرکت دانش بنیان و واحد فناور در حوزه های زیستی و گیاهان دارویی، صنایع شمیایی، کشاورزی و غذایی و فناوری اطلاعات و ارتباطات شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس جهاددانشگاهی همچنین از نمایشگاه توانمندیهای محصولات فناورانه 50 شرکت دانش‌بنیان و واحدهای فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در حوزه‌های صنایع شیمیایی، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، کشاورزی و فعال در حوزه کرونا بازدید کردند.

در ادامه این مراسم واحد تولید تجهیزات گلخانه ای به صورت مجازی افتتاح شد.

مازیار نامداری مدیرعامل شرکت فناوران کاشت زاگرس در حاشیه افتتاح این واحد فناورانه در جمع خبرنگاران با اشاره به شکل گیری هسته اولیه شرکت دانش بنیان "فناوران کاشت زاگرس" در پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: تمام مراحل پیش رشد و رشد و... شرکت از سال 1390 در پارک علم و فناوری کرمانشاه طی شده است.

وی افزود: از محل د آمدهای شرکت طی این سالها توانستیم کارخانه تولید تجهیزات گلخانه ای را راه اندازی کنیم که امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم.

وی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 5500 مترمربع و با صرف اعتبار 10 میلیارد تومان احداث شده است.

نامداری با اشاره به تولید 15 نوع تجهیزات گلخانه ای در این واحد، خاطرنشان کرد: سالانه حدود 40 تا 50 دستگاه از هر یک از تجهیزات ساخته می شود و با این میزان تولید، سالانه توان تجهیز حدود 50 گلخانه را داریم

وی یاد آور شد: هم اکنون 40 نفر بصورت مستقیم در این کارخانه مشغول کارند.

انتهای پیام