پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

فاکتورهای سرمایه گذاری موفق در بحث خرید زمین و مسکن

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
فاکتورهای سرمایه گذاری موفق در بحث خرید زمین و مسکن

در این مقاله کوتاه میخواهیم درمورد خرید زمین صحبت کنیم و سوالاتی که قبل از خرید زمین ذهن خریدار را به خود مشغول میکند و به دنبال جواب سوالات خود خواهد بود تا بتواند در خرید زمین و یک سرمایه گذاری موفق از انتخاب خود مطمئن شود.

مهمترین سوال برای خرید یک ملک یا زمین که به ذهن خریدار میرسد این خواهد بود که چه نکات مهمی را باید در خرید یک زمین باید رعایت کنند تا به یک سرمایه گذاری موفق همراه با سود ختم گردد تا در صورت افزایش قیمت و تورم و دگرگونی های اقتصادی سود خوبی کرده باشد.

مدیریت بودجه:

اولین مورد که باید رعایت کنیم در بحث خرید زمین، مدیریت کردن پول و اعتبار خود برای یک سرمایه گذاری موفق خواهد بود. در صورت نداشتن پول کافی برای خرید زمین بهتر است اولین اشتباه رایج که خیلی ها انجام میدهند را تکرار نکنیم و خرید زمین با قرض کردن انجام ندهیم و پول نقد کافی برای خرید را دراختیار داشته باشیم یا اینکه منطقه جغرافیایی را برای خرید زمین متناسب با توان مالی خودمان انتخاب کنیم، یا اینکه در صورت تهیه وام مسکن از بازپرداخت آن مطمین باشیم.

در نظر گرفتن تمامی هزینه ها:

با عدم در نظر گرفتن هزینه های جانبی مانند پرداخت مالیات، عوارض و هزینه های نگهداری ممکن است با کمبود بودجه روبه رو شویم بنابرایین هنگام خرید زمین حتما شایر هزینه های جانبی را در نظر بگیرین که با کمبود توان مالی مواجع نگردید.

استعلام زمین:

برای خرید یک زمین یا ملک باید استعلامات لازم را بگیریم تا بعدا دچار گرفتاری نشویم، بنابراین قبل از خرید زمین باید یک سری به یک سری قوانین حقوقی نهاد مربوطه و اشخاص حقوقی اطلاعات لازم را به دست بیاوریم تا خریدی مطمین داشته باشیم.

نکته1: استعلام هایی ک باید قبل از خرید زمین به آنها توجه کنیم و در نظر بگیریم مانند استعلام از دارایی، شهرداری و ثبت، اگه زمین خریداری شده در بافت باغی و زراعی و غیره باشد استعلام جهاد کشاورزی هم لازم بوده بنابراین هر چه در خرید زمین دقت به عمل بیاوریم و قوانیین لازم را رعایت کنیم کمتر دچار دردسرهای مربوطه خواهیم شد.

نکته2: بعضی از زمین ها درمحدوده طرح گسترده، قرار دارند که اصلاحا به آن ها درون طرحی گفته میشود، بنابراین قبل از خرید زمین باید از گزارش طرح شهری مربوطه اطلاعات لازم را کسب کنیم.

نکته 3: زمین هایی که برای خرید انتخاب میکنید اگر در اطراف خیابان های اصلی و اتوبان ها قرار گرفته باشند، اگر از آن گروه از افراد باشید که بخواهید خانه ای در سکوت و ارامش داشته باشید این دسته زمین ها به دلیل آکه با الودگی های صوتی و سروصدای بسیاری همراه هستند گزینه مناسبی نیستند که باید رعایت کرد. این زمین ها همچنین دارای آینده خوبی نیستند و از لحاظ قیمتی رشد زیادی نخواهند داشت پس برای سرمایه گذاری هم گزینه مناسبی نخواهند بود.

نکته 4: به دلیل اینکه در بعضی نقاط با قطعی آب برق زیاد روبه رو میشویم پس براید خرید زمین در منطقه مورد نظر کیفیت آب و برق را باید توجه داشت.

نکته5: در مکانی ک قصد خرید زمین داریم به معضل حجم ترافیک هم باید توجه کرد چرا که در مسیر ترافیک با حجم زیاد عذاب آور خواهد بود.

نکته 6: بهترین زمان خرید زمین و ملک، در اوایل رونق بازار مسکن خواهد بود. همچنین در صورت خرید زمین و پرداخت هزینه کمیسیون رسید تحویل بگیریم و بهتر است در خرید و فروش زمین اگر خودمان اطلاعات کافی نداریم اقدام نکنیم و از مشاورین املاک مطمِن کمک بگیریم.

نکته 7: مراحل انجام معاملاک زمین خود و. پرداخت پول را باید دقت داشته باشین ک به صورت شفاف صورت بگیرد.

نکته8: اگر زمینی که قصد خریداری داریم وراثتی باشد باید تمامی وراث مطابق با گواهی انحصار وراثت حضور پیدا کنند و درگواهی فروش بدهند ک بعدا مشکلی برای شما به وجود نیایید و کسی ادعای وراثت نکند در ملکی ک شما خریداری کرده اید.

نکته9: یکی از نکات مهم در خرید زمین صحت سند و کارت شناسایی فروشنده می باشد ک باید حتما بررسی شود.

برای جلوگیری از کلاه برداری های احتمالی

در برخی مواقع واحد مسکونی تازه ساخت که هنوز سند ندارند معمولا یک مالک که همان صاحب زمین و یک سازنده دارد که این دو در صورت داشتن اختلاف بدون اطلاع هم اقدام به فروش واحد مربوطه میکنند که باید در خرید حتما به این نکته توجه کنید تا فریب همچین کلاهبردارانی را نخورید. خانه های نوساز که هنوز سند ندارند معمولا به دلایل مختلفی به شهرداری بدهکار هستند و صاحب ملک قصد تسویه حساب ندارد معمولا سعی کنید حتما از فروشنده گواهی پایان کار از شهرداری را بخواهید و یا خود خریدار اگر از ملک مورد نظر اطمینان کافی ندارد با مراجعه به شهرداری با گرفتن و در دست داشتن گواهی ساختمان از فروشنده سوالات و ابهامات خود را برطرف کنید.

اگر فروشنده مدعی شده که وکالت فرد دیگری را برای فروش دارد با مراجعه به دفتر ثبت از این ادعای فروشنده اطمینان حاصل کنید.

هر ملک یک کد پستی دو رقمی دارد که از فروشنده بخواهید تاییدیه آن را از اداره پست برایتان بگیرد.

با استفاده از کد رهگیری که شما از بنگاه میگیرید میتوانید در سامانه ثبت معاملات و املاک ایران چک کنید که کد پستی شما درست ثبت شده باشد. در این صورت بنگاه یا فروشنده نمیتوانند ملک را به فرد دیگری بفروشند و حتما توجه داشته باشد که کد رگهیری بسیار مهم خواهد بود. در معاملات بین دو طرف و این موضوع رعایت کنید تا فریب فروشندگان و بنگاه های املاک کلاهبردار را نخورید.

قبل از خرید زمین و انجام معامله سعی کنید یک سری تحقیقات از اطرافیان ملک مورد نظر درباره صاحب ملک و مشکلات احتمالی تحقیق و پرس و جو داشته باشید.

صحبت پایانی:

برای خرید یک زمین در زمان و موعیت مناسب شما متالزم رعایت یک سری نکات خواهیم بود که ما در این مقاله به مهمترین نکات لازم اشاره کردیم تا هم یک سرمایه گذاری قابل اطمینان با سوداوری خوبی را داشته باشین و هم از کلاهبرداری های احتمالی جلوگیر شود و فریب افراد سودجو در این بازار پررونق زمین و مسکن رو نخورید. و شما خریداران و سرمایه گذاران عزیز در صورت رعایت زمان و موعیت مکانی مناسب خرید زمین و استعلامات لازم از شهرداری و دارایی و... و بستن یک قرارداد مطمئن میتوانید در خرید خود و سرمایه گذازی خود مطمئن باشید امیدوارم از مطالب این سایت اطلاعات کافی را کسب کرده باشد.

برگرفته از مطلب خرید زمین به قیمت سایت گیلیم

فاکتورهای سرمایه گذاری موفق در بحث خرید زمین و مسکن 2
فاکتورهای سرمایه گذاری موفق در بحث خرید زمین و مسکن 3