جمعه 31 فروردین 1403

فراخوان جذب آموزگار برای مدرسه تابستانی تلویزیون

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
فراخوان جذب آموزگار برای مدرسه تابستانی تلویزیون

معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای، برای جذب آموزگار در مدرسه تابستانی تلویزیون با محوریت مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان و والدین، فراخوان داد.

به گزارش فارس، محمدرضا سیفی مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش و رابط معاونت آموزش ابتدایی در سازمان صدا و سیما، گفت: به منظور تداوم آموزش بر مبنای مهارت‌های اجتماعی و آداب زندگی و با توجه به تأکید وزیر آموزش و پرورش که آموزش در تابستان با تلفیق مهارت و توجه به اوقات فراغت دانش‌آموزان انجام شود، مدرسه تلویزیونی از اول تیر فعالیت خود را با رویکرد جدید از سر می‌گیرد.

سیفی با تأکید بر این نکته که برای پایه اول تحصیلی مجددا آموزش‌ها تکرار خواهد شد، افزود: این موضوع بسیار مهم است که دانش‌آموزان کلاس اول، حروف الفبا را فرا گرفته باشند و چون ارزشیابی به صورت کیفی و توصیفی انجام می‌شود تا معلم اطمینان خاطر نداشته باشد که دانش‌آموز کلاس اول به مهارت خواندن و نوشتن تسلط پیدا نکرده، آموزش ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در دیگر پایه‌های تحصیلی توجه به آداب زندگی و مهارت های اجتماعی مهم‌ترین محورهای آموزشی در مدرسه تلویزیونی تابستان است و این موضوع باعث می‌شود تا دانش‌آموزان در شرایط احتمالی قرنطینه خانگی اوقات فراغت خود را با تلویزیون سپری کنند.

رابط آموزش و پرورش ابتدایی و سازمان صدا و سیما افزود: همکاری سازمان صدا وسیما به منظور تنوع بخشی و احترام به سلیقه مخاطب، برخی از آموزش‌ها در فضای خارج از استودیو فیلمبرداری می‌شود.

وی گفت: روزانه چهار زمان مشخص از ساعت 10:30 صبح تا 12:30 در نظر گرفته شده است که هر کدام در حول موضوعات مختلفی ارائه می شود؛ به طور مثال مباحثی برای توانمندسازی مربیان پیش‌دبستانی یا آموزش‌هایی برای والدین خصوصا مادران دانش‌آموزان و نحوه تدریس سال آتی آموزگاران در مدارس و فعالیت‌هایی که برای دانش‌آموزان بر مبنای مهارت آموزی در نظر گرفته شده است.

سیفی خاطرنشان کرد: قرار نیست مجددا دانش آموزان محتوای کتاب‌های درسی را آموزش ببینند بلکه با استفاده از بستر تلویزیون و در قالب قصه، بازی و نمایش مهارت‌های اجتماعی برای والدین، دانش‌آموزان، همکاران و مربیان پیش‌دبستانی، آموزش دغدغه اولیا و دانش‌آموزان که چرا در تابستان هم مدرسه داریم، برطرف می‌شود و آنچه اتفاق خواهد افتاد فقط بازآموزی کتب درسی در پایه اول ابتدایی است و در دیگر پایه‌های تحصیلی، مهارت‌آموزی‌های مرتبط با برنامه‌های درسی تجویزی و شرایط سنی دانش‌آموز است و دانش‌آموزان مانند ماه‌های قبل کلاس آموزشی صرف ندارند.

وی به چند نمونه از مهارت‌هایی که در مدرسه تلویزیونی آموزش داده می شود اشاره کرد و افزود: با توجه به پایه تحصیلی دانش‌آموز، مهارت‌هایی مانند کار با کامپیوتر، مهارت‌های دستی، مهارت‌های هنری، مهارت‌های نوشتاری و... آموزش داده می‌شود و در مدرسه تابستانی تلویزیون، مخاطب فقط دانش‌آموزان نیستند بلکه اولیای آنها، راهبران آموزشی و تربیتی، آموزگاران، مدیران مدارس، مربیان پیش‌دبستانی، معلمان چندپایه مبتنی بر برنامه‌های تلفیقی، مخاطب جعبه جادویی تلویزیون هستند.

وی با اشاره به پوستر فراخوان منتشر شده، گفت: آموزگاران علاقه‌مند و توانمند شهر تهران و شهرستان‌های تهران با توجه به شرایط خاص کشور از جهت شیوع ویروس کرونا، در هفت مهارت ذکر شده تا دوم تیر می توانند درخواست همکاری خویش را اعلام کنند.