جمعه 31 فروردین 1403

فردا؛ عرضه اولیه سهام گروه مالی سپهر صادرات در فرابورس

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
فردا؛ عرضه اولیه سهام گروه مالی سپهر صادرات در فرابورس

سهام گروه مالی سپهر صادرات با نماد وسپهرا در فرابورس عرضه اولیه می‌شود.

به گزارش خبرنگاربانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از عرضه اولیه سهام گروه مالی سپهر صادرات در فرابورس با نماد" وسپهر" برگزار شد.

خدارحمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر اظهار کرد: امیدوارم روزی قوانین کشور به سمتی برود که بنگاه داری را با سهام داری در بورس اشتباه نگیریم.

وی افزود: در این عرضه هر کد بورسی می‌تواند حداکثر 1100 سهم در بازه قیمتی 950 تا 1،010 تومان معادل 1 میلیون و 111 هزار تومان خریداری کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر ادامه داد: طرح‌های سرمایه‌گذاری در بازار اولیه یکی از دغدغه‌های اساسی است که پس از عرضه اولیه گروه مالی سپهر، گام‌هایی برای عرضه اولیه شرکت‌های دیگر زیرمجموعه این گروه مالی آغاز خواهد شد.

گروه مالی سپهر صادرات در سال 1383 با سرمایه 600 میلیارد ریال آغاز به کار کرد و در حال حاضر با سرمایه 3 هزار میلیارد تومان ثبت شده است.

خدارحمی ادامه داد: 99 درصد از سهام گروه مالی سپر در تملک بانک صادرات است که قرار است طی 24 ساعت آینده 20 درصد از این سهام را به صورت عرضه اولیه ارائه شود.

وی ادامه داد: یک‌سوم دارایی‌ها بورسی و دو سوم آن غیربورسی است و با توجه به مدیریت ریسک و متنوع‌سازی سرمایه‌گذاری‌ها، پنج صنعت ساختمان، بانک، برق و انرژی، قند و چندرشته‌ای بیشترین سهم را از پرتفوی به خود اختصاص داده‌اند.

خدارحمی تصریح کرد: گروه مالی سپهر صادرات مالکیت 47 درصد از مجموعه انرژی سپهر، 40 درصد از توسعه نیشکر و صنایع جانبی، 17 درصد از سهام تامین سرمایه سپهر، 45 درصد از سرمایه‌گذاری توسعه ساختمانی سپهر تهران، 14 درصد از سهام بیمه سرمد و... را در اختیار دارد.

خدارحمی با اشاره به سود خالص محقق شده در سال مالی 97 گفت: سود خالص محقق شده 263 میلیارد تومان بود که این رقم در پایان سال 98 به 405 میلیارد تومان رسیده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در سه ماه اول امسال حدود 2 هزار میلیارد تومان سود شناسایی کردیم. همچنین بهای تمام شده پرتفوی در پایان سه ماه بالغ بر 2.7 هزار میلیارد تومان بوده که ارزش روز آن به 7.3 هزار میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام /