سه‌شنبه 28 فروردین 1403

فرزام: شکست برابر رقبای بزرگ با اختلاف کم باعث پیشرفت می‌شود / به پیش‌بینی خود درباره ملایی رسیدیم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
فرزام: شکست برابر رقبای بزرگ با اختلاف کم باعث پیشرفت می‌شود / به پیش‌بینی خود درباره ملایی رسیدیم

سرمربی تیم روئینگ کشورمان اعتقاد دارد، شکست شاگردانش برابر رقبای بزرگ با اختلاف کم در نهایت باعث پیشرفت آنها خواهد شد.

- اخبار ورزشی -

افشین فرزام در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره مسابقات روئینگ قهرمانی جهان در جمهوری چک، اظهار داشت: سطح مسابقات فوق‌العاده بالا بود به ویژه اینکه اروپا دو سال درگیر کرونا بود و مسابقات سال گذشته تحت تدابیر شدید کرونایی برگزار شده بود. در واقع این اولین مسابقه جهانی بود که بدون ماسک و به صورت آزاد برگزار شد و به همین دلیل استقبال خوبی از آن صورت گرفته بود.

وی در ادامه افزود: در این مسابقات 65 کشور حضور داشتند و در هر بخش 30 شرکت‌کننده برتر دنیا از اروپا، آمریکا، کانادا و استرالیا حضور داشتند و این باعث ارتقای سطح کیفی مسابقات شده بود. در هر مرحله از مسابقات بچه‌ها در بین رقبای خود دو سه قهرمان از کاپ جهانی و یا سال‌های قبل قهرمانی جهان را داشتند.

سرمربی تیم روئینگ کشورمان در مورد عملکرد نازنین ملایی در این مسابقات و ایستادن در رده هشتم جهان، گفت: همانطور که قبل از اعزام گفتم پیش‌بینی می‌کردم نازنین ملایی در فینال B حاضر شود، اما قرارمان این بود که در فینال B جایگاه بالایی را پیدا کند و این اتفاق افتاد. او هم رنکینگ بهتری نسبت به المپیک به دست آورد و هم جایگاه خوبی را کسب کرد.

وی راجع به نتایج امیرحسین محمودپور در مسابقات جمهوری چک تصریح کرد: محمودپور می‌توانست در فینال B قرار بگیرد. او از چهار مسابقه خود به جز مسابقه دوم که تعیین‌کننده نیمه نهایی بود، با توجه به سن و تجربه کم، از پس باقی مسابقات به خوبی برآمد و اگر در مسابقه دوم همان عملکرد خود و نه فراتر از آن را تکرار می‌کرد، می‌توانستیم او را هم در فینال B ببینیم. به هر حال انتظارات‌مان برآورده شد.

فرزام به بازگشت دوباره مهسا جاور به مسابقات اشاره کرد و اظهار داشت: مهسا جاور مدت‌ها از میادین دور بود. این مسابقات برای شروع دوباره جاور خوب بود و از اینجا استارت کار او در تک نفره زده شد. فکر می‌کنم این مسابقات تجربه خوبی برای بچه‌ها بود. آنها وقتی در این میادین حاضر می‌شوند کم کم بحث قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی برای آنها قابل هضم خواهد بود و قطعاً به جایگاه‌های بالاتر از آسیا فکر خواهند کرد.

سرمربی تیم روئینگ کشورمان با اشاره به تأثیر حضور قایقرانان در مسابقات جهانی، تأکید کرد: بچه‌ها در این رقابت‌ها و در هر مسابقه می‌توانستند با دو سه نفر از قهرمانان جهان رقابت کنند. آنها در این شرایط در کورس رقابت قرار گرفتند و اینگونه نبود که از ابتدا بازنده باشند. این مسابقات وقتی تأثیرگذار است و به بچه‌ها اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌دهد که در کورس رقابت باشند و اگر شکست خوردند با اختلاف یکی دو ثانیه باشد. این مسئله می‌تواند به پیشرفت آنها کمک کند. در طرف مقابل اگر آنها در مسابقات این‌چنینی نتوانند به خوبی رقابت کنند، اثر مخرب خواهد داشت.

وی در پایان یادآور شد: این مسابقه جزو مسابقاتی بود که توانست ایران را در سطح جهانی قرار دهد. کشور ما در مسابقات جهانی شناخته شده است و مدام گزارشگران مسابقات و خبرگزاری‌های خارجی از ایران به‌عنوان یک رقیب خوب یاد می‌کردند. این از همت فدراسیون بود و جای تشکر دارد که اعتماد کردند و با وجود مشکلات اقتصادی تیم را به مسابقات اعزام کردند. فکر می‌کنم در آینده می‌توانیم برنامه‌ریزی‌های بهتری داشته باشیم.

صعود تاریخی نازنین ملایی به نیمه نهایی A و B