پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

فرماندار تبریز: تجمع و ورزش جمعی در بوستان‌ها ممنوع است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار تبریز: تجمع و ورزش جمعی در بوستان‌ها ممنوع است

تبریز - ایرنا - فرماندار تبریز اعلام کرد: اتراق، تجمع و ورزش‌های جمعی در بوستان‌های سطح شهر ممنوع بوده و شهرداری با تشکیل گروه های نظارتی با جدیت به این امر نظارت خواهد کرد.

بهروز مهدوی روز سه شنبه در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان تبریز اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان بیماری کرونا در سطح شهرستان تبریز مدارس شهرستان به مدت 15 روز تعطیل و معلمان در تمام مقاطع تحصیلی به صورت غیرحضوری نسبت به ارائه آموزش اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در صورت ضرورت کادر فنی و مدیریتی با حداقل نیرو در مدارس حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: در صورت افزایش آمار مبتلایان مدارس 15 روز دیگر نیز با تصمیم ستاد کرونای شهرستان تعطیل خواهد شد.

وی افزود: برگزاری هرگونه مراسم ترحیم در منازل ممنوع بوده و مراسم تشییع و تدفین در آرامستان ها با حضور حداقلی فامیل درجه یک متوفی و با رعایت فاصله فیزیکی برگزار شود.

مهدوی گفت: همه بیمارستانهای خصوصی و دولتی موظف به پذیرش بیمار می باشند و در صورت ممانعت جرم تلقی خواهد شد.

وی افزود: مراکز سلامت دانشگاه علوم پزشکی به صورت 16ساعته نسبت به ارائه خدمات بهداشتی فعال باشند.

فرماندار شهرشتان تبریز ادامه داد: در جایگاه های سوخت، خدمات سوخت گیری فقط توسط اپراتورها انجام خواهد شد و شرکت پخش فرآورده های نفتی موظف است ضمن نظارت بر این امر نسبت به اطلاع رسانی به جایگاه های سوخت اقدام کند.

مهدوی با بیان اینکه برگزاری هرگونه نمایشگاه به صورت گروهی و جمعی به مدت یک ماه ممنوع است، اظهار داشت: شهربازی ها و مراکز تفریحی تا اطلاع بعدی تعطیل خواهند بود.

وی گفت: برگزاری هرگونه همایشدو نشست در دستگاههای دولتی، خصوصی و عمومی ممنوع است.

مهدوی گفت: ارائه خدمات به مراجعان بدون ماسک در ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان ممنوع می باشد.

فرماندار شهرستان تبریز اعلام کرد: همه خودروهای ناوگان عمومی توسط شهرداری ضدعفونی شده و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار بگیرد و اتاق اصناف از طریق اتحادیه ها نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اصناف نظارت کامل داشته باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 429 هزار و 193 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 178 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 24 هزار و 656 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری اعلام کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند

*س_برچسب‌ها_س*