یک‌شنبه 8 مهر 1403

فرماندار جیرفت: با تهدیدکنندگان سلامت مردم برخورد می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار جیرفت: با تهدیدکنندگان سلامت مردم برخورد می‌شود

جیرفت - ایرنا - رییس شورای تامین شهرستان جیرفت از برخورد قاطع و قانونی با متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت مردم خبر داد و گفت: مردم برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا همکاری کنند.

ابوذر عطاپور وزیری عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، برگزاری مراسمات عروسی را تهدیدی علیه سلامت عمومی مردم عنوان کرد و افزود: با متولیان مراسم به ویژه داماد برخورد قضایی صورت می‌گیرد و از طریق دادستانی نسبت به جلب و بازداشت متخلفان اقدام می‌شود.

وی آمار صعودی مبتلایان به کرونا در جیرفت را علت اصلی برخوردهای قانونی عنوان کرد و گفت: مقرر شد در صورت گزارش مرکز بهداشت یا نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در خصوص مراسمات عروسی که عامل ایجاد تجمع می‌شوند با متولیان برگزاری مراسم برخورد شود.

وی از خدمات‌رسانی ادارات شهرستان جیرفت با یک‌سوم نیروهای خود خبر داد و گفت: این تصمیم با توجه به روند صعودی مبتلایان به کرونا در شهرستان اتخاذ شده است.

فرماندار جیرفت به مصوبات هجدهمین نشست ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان جیرفت اشاره کرد و افزود: در این نشست مقرر شد سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در برخی از مساجد از طریق هیات امناء این مساجد پیگیری لازم را انجام دهد.

وی از معرفی ادارات متخلف خبر داد و گفت: اداراتی که طبق گزارش مرکز بهداشت سه مرتبه اخطار دریافت کردند ولی همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به دلیل اقدام علیه سلامت عمومی به تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

عطاپور وزیری بر رعایت مقررات بهداشتی در تاکسی‌های مسافربری تاکید و از توقیف خودروهای متخلف توسط تاکسیرانی و راهنمایی و رانندگی خبر داد.

وی اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رانندگان و مسافران برون شهری را به استفاده از ماسک ملزم کرده و اتوبوس‌ها با 30 درصد ظرفیت تردد می‌کنند.

فرماندار جیرفت به شلوغی مناطق سردسیر و گردشگری جیرفت هم اشاره کرد و گفت: رستوران‌های مناطق ییلاقی فقط به صورت بیرون‌بر مجاز به فعالیت هستند.

عطاپور تصریح کرد: مقرر شد سازمان تبلیغات اسلامی سیستم صوتی را برای اطلاع رسانی و هشدارهای لازم در خصوص خطرات ویروس کرونا در اختیار مرکز بهداشت قرار دهد.

شهرستان جیرفت با 316 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا کنون 173 هزار و 832 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 70 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و 351 نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*