جمعه 10 فروردین 1403

فرماندار: رعایت محدودیت‌های کرونایی در کاشان بهبود یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار: رعایت محدودیت‌های کرونایی در کاشان بهبود یافت

کاشان - ایرنا - فرماندار کاشان گفت: رعایت محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان با ارتقای پست‌های ایست و بازرسی در ورودی و خروجی‌ها، نظارت و رصد اصناف و صاحبان مشاغل و محدودیت رفت و آمد شبانه در روزهای اخیر با بهبود محسوس به 90 درصد رسید.

علی‌اکبر مرتضایی قهرودی سوم آذر ماه به خبرنگار ایرنا گفته بود: 80 درصد شهروندان، اصناف و صاحبان مشاغل در این شهرستان، محدودیت‌های کرونایی و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با یادآوری راه‌اندازی پنج پست ایست و بازرسی برای نظارت بر ورود و خروج خودروها افزود: این نظارت‌ها تا پایان محدودیت کرونایی ادامه خواهد شد.

رییس ستاد مقابله با ویروس کرونا در کاشان با تبیین شرایط موجود شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز این شهرستان، از احتمال تعطیلی و اجرای محدودیت‌های کرونایی در هفته پیش رو خبر داد و اضافه کرد: هدف از اجرای این محدویت‌ها کاهش آمار ورودی بیماران کووید 19 به مراکز درمانی است.

مرتضایی یادآور شد: از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون 80 نشست در ستاد مقابله با کرونا برگزار و تلاش شد منویات رهبر معظم انقلاب به ویژه در خصوص کمک‌های مومنانه، کامل و دقیق اجرا شود.

وی تصریح کرد: بانک‌های عامل 300 میلیارد ریال تسیهلات حمایتی برای جبران زیان‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به 830 نفر در قالب 14 رسته شغلی به صاحبان مشاغل در این شهرستان پرداخت کرده‌اند.

فرماندار کاشان درباره چک‌های برگشتی هم اظهار داشت: برخی بانکها از اختیارهای خود استفاده کرده و از برگشت زدن چک‌ها جلوگیری می‌کنند اما برخی بانک‌ها نیز با استناد به آیین‌نامه‌های داخلی، اعلام کرده‌اند باید از تهران یا مرکز استان به آنها دستور داده شود که این مهم در حال پیگیری است.

این مسئول اجرایی در پاسخ به پرسشی درباره انتخابات رییس جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا 1400 اظهار داشت: برای موفقیت باید رقابت سالم بین نامزدها و حامیان آنان وجود داشته باشد.

به گفته وی، شاید نگرانی‌هایی برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات وجود داشته باشد اما راهکار آن اطلاع و آگاهی‌بخشی به مردم در مورد اقدام‌های انجام شده توسط دولت و دستگاه‌هاست.

مرتضایی یادآور شد: برخی مشکل‌ها ریشه داخلی ندارد و برخی نیز باید با اقناع و توجیه کردن مردم به آنان اطلاع‌رسانی شود.

در این نشست از خدمات نزدیک به 2 سال حمیدرضا جوشقانی مدیر روابط عمومی فرمانداری توسط فرماندار ویژه کاشان تجلیل و برای وی در مسوولیت جدید آرزوی توفیق کرد.

*س_برچسب‌ها_س*
فرماندار: رعایت محدودیت‌های کرونایی در کاشان بهبود یافت 2