سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

فرماندار: محدودیت‌های کرونایی در عنبرآباد رعایت می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار: محدودیت‌های کرونایی در عنبرآباد رعایت می‌شود

جیرفت - ایرنا - فرماندار و رییس شورای تامین عنبرآباد با اعلام این مطلب که با برگزارکنندگان مراسم جشن و عزا برخورد جدی خواهد شد و گفت: محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان رعایت می‌شود.

محمود رئیسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عروس داماد و اعضای درجه یک خانواده می‌توانند در محل دفترخانه مراحل ثبت عقد را انجام دهند و نمی‌توانند هیچ مراسم دیگری برگزار کنند.

وی ادامه داد: برگزارکنندگان مراسم جشن عروسی و عزا در شهرستان عنبرآباد بازداشت می‌شوند. مطابق مصوبه‌های متعدد، برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا در شهرستان عنبرآباد تا اطلاع بعدی ممنوع است.

فرماندار عنبرآباد از قرمز شدن وضعیت این شهرستان در زمینه انتشار ویروس کرونا خبر داد و بر اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا توسط مردم تاکید کرد.

وی اظهار داشت: متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت مردم به استناد مواد قانونی و تحت عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی، مورد تعقیب قضایی قرار گرفته و با تشکیل پرونده با آن‌ها برخورد می‌شود.

رئیسی از تعطیلی بازار خبر داد و گفت: تمامی مجتمع های تجاری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای به غیر از گروه یک همه تعطیل بوده و این محدودیت‌ها تا عادی شدن شرایط ادامه دارد.

فرماندار عنبرآباد از تشکیل کمیته‌های پنج گانه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان خبر داد و افزود: این طرح مشترک از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفان به صورت محله‌محور وخانواده‌محور در این شهرستان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه گشت ویژه کرونا در سطح شهرستان فعال است، از فعالیت این گشت در 2 نوبت صبح و عصر برای نظارت بر اجرای محدودیت‌های کرونایی خبر داد.

رئیسی مهم‌ترین گام در مقابله با ویروس کرونا را پیشگیری دانست و بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شامل شست و شوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تاکید کرد.

مرکز شهرستان عنبرآباد در فاصله 260 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*