پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

فرماندار ملایر: حرکت بالنده ایران با ترور شهدای هسته‌ای متوقف نمی‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار ملایر: حرکت بالنده ایران با ترور شهدای هسته‌ای متوقف نمی‌شود

همدان - ایرنا - معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: جنایتکاران صهیونیست غافل از این هستند که تلاش برای ایجاد توقف در مسیر بالندگی علمی و فتح قله‌های دانش ایران اسلامی با ترور دانشمندان هسته‌ای همچون شهید «محسن فخری‌زاده» راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش ایرنا، «قدرت الله ولدی» روز شنبه با صدور پیامی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی و کوردلانه دشمنان در به شهادت رساندن رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، افزود: بدون شک کارنامه درخشان و سراسر شور و حماسه این دانشمند برجسته، الگوی بارز شجاعت، اخلاص، ایمان و ایثار برای نسل جوان امروز و فردای ایران زمین خواهد بود.

ولدی تصریح کرد: قطعا راه این شهید بزرگوار توسط جوانان برومند کشور با قوت و انگیزه ای بیشتر از گذشته ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: دشمنان با این ترور ناجوانمردانه ثابت کردند که راه شهید فخری‌زاده درست و منطبق با اسلام و انقلاب اسلامی ایران بوده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به این اقدام تروریستی با انتشار مطلبی توییتری، نوشت: در زمانی که برخی در ایران ذلیلانه گرای مذاکره می‌دهند، دشمن مذبوحانه یکی از دانشمندان هسته‌ای کشور را در قلب ایران ترور می‌کند.

حجت الاسلام احد آزادیخواه تاکید کرد: هر چند این اقدامات خللی در حرکت ملت بزرگ ایران ایجاد نمی‌کند، اما سوال اینجاست چه زمانی قرار است این افراد از خواب مذاکره بیدار شوند؟

دیگر نماینده مردم ملایر در خانه ملت نیز دراین خصوص گفت: ترور ناجوانمردانه شهید فخری‌زاده بار دیگر کینه دشمنان ما را نشان داد.

«هادی بیگی‌نژاد» با تاکید بر اینکه قدرت و پیشرفت ملت ایران مورد تهاجم دشمنان است، خاطرنشان کرد: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و محسن فخری‌زاده نیز در همین راستا است.

وی ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، تاکید کرد: پیگیر مجازات عوامل آن خواهیم بود و دشمن بداند شهادت آرزوی ماست و راه قدرت و پیشرفت را مستحکم‌تر از گذشته ادامه خواهیم داد.

تروریست‌های بیگانه عصر جمعه، هفتم آذرماه، با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در 15 متری وی منفجر شد.

در اثر این تیراندازی و انفجار، فخری‌زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*