جمعه 31 فروردین 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نمایش‌های صحنه‌ای دوازدهمین دوره سراسری و اولین رویداد بین‌المللی «صاحبدلان» به دبیری محمود فرهنگ معرفی شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی، مهدی کاموس به عنوان دبیر همایش ملی تئاتر برای نوجوانان منصوب شد.

خبرگزاری مهر

رئیس‌جمهور در اجلاس تحول آموزش در محل سازمان یونسکو گفت: ایران سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خود را بر اساس فلسفه ایرانی و اسلامی و بدون اتکا به سند 2030 تدوین کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عبدالرضا قبادی به علت بیماری از دنیا رفت.

خبرگزاری دانا

جمهوری اسلامی ایران سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش خود را بر اساس فلسفه ایرانی و اسلامی و بدون اتکا به سند 2030 تدوین کرده‌است.

وب‌گاه الف

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران بعد ازظهر دوشنبه به وقت محلی (28 شهریور ماه) در صدر هیاتی بلند پایه برای شرکت در نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

حسین عیدی‌زاده در برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران که به نمایش و بررسی فیلم «پست» اختصاص داشت، درباره ویژگی آثار تاریخی سیاسی استیون اسپیلبرگ گفت: هنر اسپیلبرگ در آثار تاریخی‌سیاسی‌اش، توانایی بالای او در بسته‌بندی یک ماجرای پیچیده در فیلمی است که حتی اگر مخاطب از آن موضوع اطلاعی نداشته باشد، ضمن لذت از فیلم، از آن اطلاع می‌یابد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، صادق شهبازی با انتشار مطلبی با عنوان شباهت مرگ مشکوک ندا آقا سلطان و مهسا امینی بر مشخص نبودن اصل ماجرا نوشت: انبوهی از موضع هیجانی دفعتا گرفته میشود، از احزاب سیاسی تا سلبریتیها، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل، مقامات غربی، کوموله، مریم رجوی، بارزانی و... به نافرمانی مدنی می‌کشد. مسئله برهم زنندگان نظم عمومی و جریان اصلی پشت فاجعه ملی سازی از مرگ...

خبرگزاری دانا

حسین جلالی گفت: هر زمان که جمهوری اسلامی ایران به پیروزی‌های بزرگ دست پیدا می کند، مخالفان نظام دست به چنین اقداماتی می‌زنند که البته اینان، مرده های سیاسی هستند که با تنفس مصنوعی به جامعه می آیند؛ اما این مرده های سیاسی دیگر حنایشان رنگی نخواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌های مترو، فرصت مناسبی برای تبلیغ و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری کشور است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مولاوردی با اشاره به فوت مهسا امینی گفت: سوالی که اکنون وجود دارد این است که اگر برخورد فیزیکی رخ نداده است، چه فشار و استرسی به یک دختر 22 ساله وارد شده است که دو سکته قلبی و مغزی را با هم می‌زند؟ حتی اگر حرف مسئولان مبنی بر سابقه بیماری این دختر جوان را درست بدانیم، تحت چه شرایطی قرار گرفته تا به این روز بیفتد؟ چه ترس و وحشتی به او غلبه کرده است؟

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - هنرمند پیشکسوت گفت: مافیای هنر عبارتی متناسب با حال و هوای برخی از حراج‌های هنری است که به مدد رسانه‌ها، برجسته‌سازی روی آنها صورت می‌گیرد و به اصل «هنر برای هنر» بی‌توجه هستند. اولویت منافع مالی واسطه‌ها سبب شده است که سهم هنرمند نسبت به گردش مالی که حول یک اثر اتفاق می‌افتد، بسیار ناچیز باشد.

خبرگزاری مهر

کتاب «نقاشی چینی؛ دریافت روح طبیعت با قلم‌مو» نوشته لین تسه و ترجمه نسرین دستان توسط موسسه متن فرهنگستان هنر منتشر شد.