پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

فروش جان به قیمت اسکی در آبعلی یا فیلم جعلی برای گرفتن لایک؟

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فروش جان به قیمت اسکی در آبعلی یا فیلم جعلی برای گرفتن لایک؟

تهران - ایرنا - رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند با بیان اینکه پیست اسکی آبعلی به دلیل شیوع ویروس کووید -19 و همچنین نداشتن مجوزهای فنی تا اطلاع ثانوی تعطیل است، گفت: این اداره هیچ مسئولیتی نسبت به ورود غیرقانونی گردشگران نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا از دماوند، اداره ورزش و جوانان این شهرستان از ابتدای فصل بارش‌ها در نوبت‌های مختلف اعلام کرد که در راستای دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و پیرو بخشنامه مورخ 29 آبان ماه سال جاری و همچنین دستور فرماندار و تاکید رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان، مجموعه ورزشی پیست اسکی آبعلی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

رضا مقدم، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند طی مصاحبه ای با خبرنگار ایرنا درخصوص ورود غیرقانونی گردشگران به این منطقه اظهار داشت: پیست اسکی آبعلی به دلیل دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین عدم داشتن مجوز و استانداردهای لازم جهت فعالیت، تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی ادامه داد: برای داشتن مجوز فعالیت و کسب استانداردهای لازم نیاز است کارشناسان فنی استان از این مرکز بازدید کنند که مکاتبات لازم با استان صورت گرفته و با توجه به حجم و میزان برف و همچنین شیوع بیماری کرونا تاکنون مجوزی به این نهاد جهت فعالیت پیست آبعلی داده نشده‌است.

این مقام مسئول با اشاره به ورود گردشگران به این مرکز نیز گفت: درهای ورودی پارکینگ پیست آبعلی و راه های دسترسی به این مجموعه بسته است، اما برخی از مسیرهای فرعی و از پشت رستوران های اطراف پیست به این مجموعه وارد می‌شوند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: این نهاد اقدامات لازم را جهت مسدود کردن پیست و عدم ورود گردشگران انجام داده و متولی برخورد با افرادی که به صورت غیرقانونی ورود می کنند، نیروی انتظامی و شهرداری است.

مقدم تاکید کرد: علاوه بر رعایت محدودیت‌های کرونایی، پیست آبعلی هنوز از نظر فنی جهت فعالیت مورد تائید نمی باشد؛ پس درصورت عدم توجه به اطلاعیه این نهاد و ورود غیرقانونی به محوطه و داخل پیست اسکی آبعلی و بروز هرگونه حادثه ای، این اداره هیچ مسئولیتی نخواهد داشت و قطعا با متخلفین برخورد قانونی می شود.

گفتنی است امروز فیلمی در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که در آن تنها جاده کنار منطقه پیست آبعلی مشخص است و خودروها برای رفت و آمد به مسیرهای دیگر در آن در حال ترددند، اما گوینده در این فیلم چند ثانیه ای می گوید: «پیست آبعلی، 21 آذر 99»

در همین باره روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر آبعلی طی اطلاعیه ای اعلام کردند، بنا به مصوبات و دستورالعمل های صادره از ستاد مقابله با ویروس کرونا، اطلاع رسانی جامع و کامل توسط شهرداری صورت گرفته و هیچگونه فعالیت ورزشی و صنفی داخل مجموعه انجام نشده و عکس و فیلم تهیه شده مربوط به بیرون از مجموعه است و جلوگیری از این تردد متوجه شهرداری آبعلی نیست.

گفتنی است روز گذشته نیز فیلمی در فضای مجازی از تجمع مردم در ایستگاه دوم توچال منتشر شد، که ظاهرا پس از اعلام باز شدن این پیست توسط مسوولین آن از روز پنجشنبه، این تجمع بدون رعایت پروتکل های بهداشتی برای رسیدن به پیست توچال شکل گرفت.

صبح امروز ایرنا در گزارشی در این باره نوشت: «تصاویر منتشر شده توسط خبرنگار یکی از رسانه ها در شبکه های اجتماعی مبنی بر صف های طویل و بهم پیوسته دوستداران اسکی در توچال موید این نکته است که کرونا برای انتخاب قربانیان خود جا و مکان نمی شناسد و برای آن، چه فرقی دارد صف مرغ باشد یا ازدحام در ایستگاه پنجم تله‌کابین توچال بدون رعایت فاصله اجتماعی.

این موضوع در حالی رخ می دهد که مدت هاست تعداد قربانی های کرونا در ایران روزانه سه رقمی است و وزیر بهداشت بارها در مورد چهار رقمی شدن این آمار در ایران در صورت رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی هشدار می دهد.

مطمئنا تصمیمات و اقدامات ستاد ملی مقابله با کرونا و مسئولان ذی ربط باید با همکاری و رعایت پروکل های بهداشتی توسط شهروندان همراه شود تا شعار کرونا را شکست می دهیم عملی شود اما انتشار این تصاویر در شبکه های اجتماعی حاکیست که تا تحقق این شعار، حداقل تا زمانی که واکسنی برای بیماری کووید 19 پیدا شود، فرسنگ ها فاصله داریم.»

*س_برچسب‌ها_س*