شنبه 1 اردیبهشت 1403

«فریبا عادل‌خواه» به مرخصی آمد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
«فریبا عادل‌خواه» به مرخصی آمد

تهران - ایرنا - وکیل فریبا عادل خواه با اشاره به مرخصی پنج روزه موکل خود گفت: وی از مرخصی استحقاقی استفاده کرده است.

حجت کرمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا افزود: فریبا عادل خواه شهروند ایرانی - فرانسوی از تاریخ 15 خرداد 98 بازداشت و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت» به پنج سال حبس محکوم شده بود.

وی ادامه داد: وی در مهر 1399 با پابند الکترونیک آزاد شد اما در بهمن 1400 با لغو حکم آزادی او با پابند الکترونیک، مجدداً برای گذراندن باقی مجازات حبس به زندان اوین بازگردانده شد.

کرمانی در پاسخ به اینکه آیا احتمال تمدید مرخصی او وجود دارد گفت: درخواست استفاده از مرخصی بیشتر را مطرح می کنیم اما بستگی دارد که مورد پذیرش واقع شود یا نه.

وکیل فریبا عادل خواه درباره علت مرخصی پنج روزه موکل خود افزود: این مرخصی علت خاصی نداشت و او از حق قانونی خود استفاده کرده است.

کرمانی در پاسخ به اینکه آیا موضوع تبادل وی مطرح است گفت: من وکیل پرونده وی هستم و از بعد حقوقی، امور او را پیگیری می‌کنم اما مساله تبادل بستگی به تصمیم دو کشور دارد و مقوله سیاسی است.

به گزارش ایرنا، 26 دی 1400 معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: عادلخواه به رغم چندین بار هشدار مقامات قضایی ده‌ها بار آگاهانه از محدوده تعیین شده در دوران حبس خانگی تخطی کرده و اکنون مانند هر زندانی دیگر که مقررات مشابه را نقض و مکررا از موقعیت سوءاستفاده کرده به زندان برگردانده شده است.

کاظم غریب آبادی اظهارداشت: خانم عادلخواه که اتهامات ایشان به عنوان یک شهروند ایرانی در یک فرایند مستقل قضایی در دادگاه صالحه رسیدگی شد، متاسفانه ده‌ها بار آگاهانه از محدوده تعیین شده در دوران حبس خانگی تخطی کرده و به رغم چندین بار هشدار مقامات قضایی، بر این کار اصرار داشته است بنابراین اکنون مانند هر زندانی دیگری که مقررات مشابه را نقض کرده و مکررا از موقعیت سوء استفاده کرده به زندان برگردانده شده است

برچسب‌ها