شنبه 1 اردیبهشت 1403

فعالیت مشاغل 1 و 2 از شنبه در استان مرکزی آزاد شد / فعالیت ادارات با 50 درصد ظرفیت

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
فعالیت مشاغل 1 و 2 از شنبه در استان مرکزی آزاد شد / فعالیت ادارات با 50 درصد ظرفیت

استاندار مرکزی گفت: فعالیت مشاغل 1 و 2 از شنبه در استان آزاد خواهد بود.

سید علی آقازاده سیزدهم آبانماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهارکرد: هفته چهارم آذرماه در مقایسه با هفته دوم آذرماه تقریبا آمارهای ابتلا و درمان سرپایی و فوتی و بستری نصف شده و این آمار نشان از علائم مثبت در استان دارد.

وی با تاکید بر اینکه این نتایج حاصل همکاری اعضای ستاد، شورای تامین استان و شهرستان ها، فرمانداران، نیروی انتظامی، اتاق اصناف، صمت و رسانه ها است که جهت کاهش بار سنگین مراکز درمانی و بیمارستان ها فعال بوده اند، گفت: مسلما با کاهش مراجعات و غیرفعال بودن تخت های بیمارستانی، کادر درمان نفس راحتی می کشند و شرایط روحی بهتری پیدا می کنند، بر این اساس اگر بخواهیم می توانیم جلوی این بیماری را بگیریم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: آنچه در دو هفته اخیر اتفاق افتاد مانور خواستن و توانستن بود و مردم در این شرایط به خوبی اصول یهداشتی را رعایت کردند و مسئولان هم نظارت داشتند. باید از مردم و اصناف در این رابطه تشکر ویژه کرد. واحدهای صنفی از ابتدای شیوع بیماری فداکارانه همکاری کردند که نشان از عمق شعور و آگاهی اصناف دارد. آنها فعالیت خود را تعطیل کردند و حتی درآمدشان تا 90 درصد کاهش یافت. امیدواریم با رعایت پروتکل ها توسط آحاد مردم شاهد تکرار این تعطیلی ها نباشیم.

وی با بیان اینکه اگر همه رعایت کنند بازار و پاساژها باز و کسب و کارها فعال خواهد بود، گفت: از روز شنبه تقریبا بیش از 75 درصد مشاغل استان می توانند فعال باشند و مشاغل سه و چهار هم می توانند با ادامه همکاری ها در روزهای آینده باز شوند.

آقازاده افزود: اگر بتوانیم ترددهای ساعت 21 تا 4 صبح را تا پایان آذرماه حفظ کنیم قطعا می توان شرایط را بهتر کرد یکی از راه های مقابله با کرونا عدم رفت و آمدها، نشست ها و مهمانی های شبانه است که در این دو هفته اثربخشی خود را نشان داد.

وی با بیان اینکه در این راستا حتی نیازی به حضور فیزیکی نیست و با استفاده از دوربین ها می توان کار ممنوعیت تردد را دنبال کرد، بیان کرد: در پی فشار به نیروی انتظامی نیستیم و می توان با کمک دستگاه های اجرایی مربوطه کار را دنبال کرد که قطعا در کنترل بیماری اثرگذار خواهد بود و حتما آمار مبتلایان در دو هفته آتی کاهشی خواهد بود.

آقازاده با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: همه فرمانداران مکلف به اجرای این طرح در شهرستانها هستند و در جلسه آینده گزارشی از اجرای طرح، ارائه و نقاط قوت و ضعف نیز اعلام شود تا در صورت نیاز تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: کمک های مومنانه تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و استان مرکزی با توجه به سابقه کمک به نیازمندان، عملکرد خوبی در ماه های گذشته داشته است و فرمانداران نیز همچنان به کمک بسیج و ائمه جماعات این کمک ها را ادامه دهند و هفته آینده نیز اقدامات خود را گزارش دهند.

وی با اشاره به اینکه از روز شنبه ادارات تا اطلاع ثانوی با 50 درصد پرسنل فعالیت خواهند داشت، گفت: نماز جمعه فردا براساس تصمیم هفته گذشته برگزار می شود و از هفته آینده طبق تصمیم ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان که به ستاد سیاست گذاری ائمه جمعه اعلام می شود، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام