سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

70 فقره پرونده چرای غیرمجاز در نقده تشکیل شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
70 فقره پرونده چرای غیرمجاز در نقده تشکیل شد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نقده گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 70 فقره پرونده تخلف چرای غیرمجاز دام در مراتع این شهرستان تشکیل شده است.

سعید رحمان‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرونده‌ها جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی ادامه داد: حفاظت از عرصه‌های ملی به عنوان اولین و مهمترین بخش از وظایف منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نقده گفت: جلوگیری از تخریب و بهره‌برداری بی رویه از آن و ضابطه‌مند کردن بهره‌برداری‌ها اهداف اصلی ممیزی مراتع به شمار می‌رود.

رحمان‌پوربا اشاره به اینکه 175 هزار هکتار از اراضی ملی و مرتعی در نقده قرار دارد، اضافه کرد: در این راستا تاکنون 50 هزار هکتار از اراضی ممیزی و از طرح کاداستر جدید بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: همشهریان می‌توانند جهت ارائه گزارش تخلف با شماره تماس 1504 تماس بگیرند تا ماموران حفاظت از منابع طبیعی برای برخورد با متخلفان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: 2 اکیپ بازرسی و گشت‌زنی در بخش محمدیار و مرکزی نقده فعال است و نظارت‌های لازم را اعمال می‌کنند.

به گزارش ایرنا شهرستان 127 هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی بوده و در فاصله حدود 80 کیلومتری جنوب شرق ارومیه واقع است.

آذربایجان‌غربی 2 میلیون و 750 هزار هکتار عرصه ملی دارد که 101 هزار هکتار آن را جنگل ها تشکیل می‌دهد و نقطه آغاز رویشگاه جنگلی زاگرس محسوب می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*