سه‌شنبه 28 فروردین 1403

فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی از 1500 نفر هم گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی از 1500 نفر هم گذشت

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش 22 نفری تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا طی 24 ساعت گذشته در استان گفت: این تعداد در حدود هشت ماه گذشته به هزار و 505 نفر رسیده است.

دکتر جواد آقازاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به این بیماری در آذربایجان غربی به هزار و 305 نفر رسیده است که از این تعداد 729 نفر مشکوک و 576 نفر مبتلا به کرونا هستند.

وی اضافه کرد: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز 247 نفر بوده که از این تعداد، 79 نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش 22 نفری تعداد فوت‌شدگان براثر بیماری کرونا طی 24 ساعت گذشته در استان بیان کرد: تعداد کل فوت‌شدگان در استان به هزار و 505 نفر رسیده که روند افزایشی آنان همچنان ادامه دارد.

آقازاده ادامه داد: از کل جان‌باختگان 24 ساعت گذشته، 10 نفر مربوط به ارومیه، سه نفر مربوط به هرکدام از شهرستان های مهاباد، اشنویه و سلماس و یک نفر مربوط به هر یک از شهرستان‌های میاندوآب، بوکان و پیرانشهر هستند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی طی حدود هشت ماه شیوع بیماری کرونا در کشور، سه خیز شیوع را پشت سرگذاشته و به نظر می‌رسد شاهد تداوم خیز چهارم این بیماری در استان باشیم که البته به احتمال زیاد خطرناک‌تر از گذشته خواهد بود.

پیشتر نیز معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی نیز از پر بودن تخت‌های این بیمارستان مرجع بیماران کرونایی در استان خبر داده بود.

تاکنون حدود 41 میلیون و 600 هزار نفر در دنیا و نزدیک به 551 هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ از مجموع حدود یک میلیون و 138 هزار نفر جان باخته بر اثر کرونا در کشورهای مختلف دنیا نیز حدود 2.8 درصد مربوط به ایران است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*