جمعه 31 فروردین 1403

7 فوت کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد طی 24 ساعت

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
7 فوت کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد طی 24 ساعت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش جانباختگان کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد به 306 نفر خبر داد

پرویز یزدان‌پناه گفت: متاسفانه 7 هم استانی بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند که 6 نفر در شهرستان بویراحمد و یک نفر در شهرستان چرام بوده است.

وی افزود: هم اکنون 418 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 151 بیمار کرونایی قطعی بوده و 30 بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد 15 هزار و 500 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: امروز 470 نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که 59 درصد نمونه‌ها مثبت بوده و بیشترین موارد مربوط به شهرستان‌های کهگیلویه با 36 درصد، بویراحمد با 26 درصد، گچساران با 20 درصد، دنا با 6 درصد و چرام با 5 درصد است.

وی تصریح کرد: کرونا یک بیماری ویروسی است که هر چه جلوتر می‌رویم، علائم جدیدی از آن شناسایی می‌شود و اگر مداخله جدی انجام نشود، مشکلات عدیده‌ای را پدید خواهد آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: تا زمانی که واکسن قطعی و اثربخشی برای بیماری تولید نشود، راه‌های موجود شامل رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، عدم حضور در تجمعات و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری است.

انتهای پیام