جمعه 10 فروردین 1403

فولام 0-3 آرسنال؛ شروع طوفانی توپچی‌ها

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
فولام 0-3 آرسنال؛ شروع طوفانی توپچی‌ها

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، از ساعت 16 فصل 21-2020 لیگ برتر انگلیس با انجام دیدار فولام و آرسنال رسما آغاز شد.

این بازی یکی از دربی های پرتعداد شهر لندن بود و توپچی ها به عنوان تیمی بزرگ و مشهور به مصاف تیم تازه لیگ برتری شده فولام رفتند.

آرسنال که فصل گذشته نتوانست عنوانی بهتر از هشتمی را کسب کند، برای شروع قدرتمندانه انگیزه بالایی داشت. از سوی میکل آرتتا امروز ویلیان خرید برزیلی جدید آرسنال در ترکب ثابت بود و در خط حمله نیز زوج پیر امریک اوبامیانگ و الکساندر لاکازت در زمین حضور داشتند.

در ابتدای بازی و روی ناهماهنگی بین برند لنو دروازه بان آرسنال و گابریل مدافع جدید این تیم، فولام می رفت به گل برسد که در نهایت برای توپچی ها به خیر گذشت. در حالی که فولام تیم بهتر میدان بود، این آرسنال بود که به گل رسید.

دقیقه 8 اوبامیانگ از سمت چپ توپ را به گرانیت ژاکا در بیرون محوطه جریمه پاس داد. او هم سرضرب توپ را به سمت دروازه شوت کرد. در دهانه دروازه ویلیان روی توپ اثر گذاشت و در حالی که مدافع فولام می توانست توپ را دور کند، با تعلل عجیب خود اجازه داد لاکازت با ضربه ای دقیق توپ به درون دروازه بفرستد تا میهمان 0-1 پیش بیفتد.

لاکازت فصل 18-2017 نیز اولین گل لیگ برتر را وارد دروازه لسترسیتی کرده بود و برای اولین بار در تاریخ این رقابت هاست که یک بازیکن دو بار اولین گل رقابت ها را به ثمر می رساند.

آرسنال پس از این گل توانست روی بازی مسلط شود و دقیقه 27 می توانست فاصله را بیشتر کند ولی شوت ویلیان به تیر برخورد کرد. 9 دقیقه بعد هم اوبامیانگ روی پاس ژاکا می توانست تیمش را به گل دوم برساند ولی مدافع فولام مانع شد تا نیمه اول با همان یک گل به سود توپچی ها تمام شود.

تنها 4 دقیقه از شروع نیمه دوم گذشته بود که توپچی ها به گل دوم رسیدند. کرنر ارسالی از سوی ویلیان را گابریل با ضربه سر و به راحتی وارد دروازه فولام کرد. اشتباه گلر میزبان روی خروج از دروازه در ثبت این گل مشهود بود.

آرسنال همچنان تیم برتر میدان بود و دقیقه 57 به سومین گل خود هم رسید.

بازهم ویلیان بود که پاس گل داد و با یک پاس قطری به سمت چپ زمین اوبامیانگ را صاحب توپ کرد. ستاره گابی هم با ضربه ای تماشایی از کنج محوطه جریمه توپ را به زاویه مخالف زد تا حساب کار 0-3 شود.

در نهایت این بازی با برتری 0-3 توپچی ها به اتمام رسید و آنها شروعی قدرتمندانه در لیگ برتر را به ثبت رساندند.