پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

50 قسم برای تبرئه از قتل همسر

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
50 قسم برای تبرئه از قتل همسر

مرد جوان برای این که ثابت کند قاتل همسرش نیست مقابل قضات دادگاه 50 بار بر بی‌گناهی خود قسم یاد کرد.

به گزارش مشرق، این پرونده پر ماجرا از سال 91 روی میز قاضی قرار گرفت. مرد میانسالی که دخترش کشته شده بود با شکایت از دامادش به پلیس گفت: دخترم بعد از زایمان دچار افسردگی شده بود و با شوهرش مدام درگیری داشت شب حادثه دامادم زنگ زد و گفت حال دخترم دوباره بد شده است به او گفتم دخترم را به خانه من بفرست اما خبری نشد تا اینکه نیمه‌های شب زنگ زد و گفت میترا خودکشی کرده است. وقتی به آنجا رفتم نوه‌ام هم زخمی و خونین بود و دامادم هم با چاقو زخمی شده بود او گفت میترا آنها را زده است اما من باور نمی‌کنم.

*س_بیشتر بخوانید:_س* *س_عدم تحقق وعده دولت درباره خانواده آتنا اصلانی_س* *س_قتل دندانپزشک خرم‌آبادی با ضربات چاقو_س*

در حالی که داماد خانواده به نام کیوان اتهام قتل را رد می‌کرد درباره اینکه چه حادثه‌ای در آن شب رخ داد گفت: من و همسرم مدتها بود که با هم اختلاف داشتیم همسرم دچار افسردگی بسیار شدیدی شده بود چند بار می‌خواست خودکشی کند که من اجازه ندادم. شب حادثه طبق معمول بدخلقی کرد و با زدن من و بچه سعی داشت خودش را آرام کند درگیری ما بالا گرفت و من هم به پدرزنم زنگ زدم و درخواست کمک کردم او گفت دخترم را به خانه من بفرست اما میترا قبول نکرد.

ساعتی بعد من بچه را خواباندم و خودم هم به تخت رفتم که بخوابم. ناگهان متوجه صدای گریه بچه‌ام شدم. فکر می‌کردم برای شیرخوردن بیدار شده است اما وقتی چشمانم را باز کردم همسرم را دیدم که خون‌آلود با یک چاقو جلوی من ایستاده است او بچه را با چاقو زده بود. به سمتش حمله کردم که چاقو را از دستش بگیرم تا آسیب بیشتری به بچه نزند اما چند ضربه به من زد و دستم را زخمی کرد چند ضربه هم به شکم من زد. می‌خواستم چاقو را بگیرم چند ضربه به خودش زد و در نهایت درحالیکه من به خاطر زخم‌هایی که بر بدنم وارد شده بود خیلی ناتوان شده بودم او یک ضربه به شکم خودش زد. قبل از اینکه بیهوش شوم با پلیس تماس گرفتم و درخواست کمک کردم.

پزشکان به‌طور معجزه آسایی توانستند کودک یک ساله را از مرگ نجات بدهند. آنها اعلام کردند ضربات بر بدن کودک به قصد قتل زده شده بود.

این در حالی بود که پزشکی قانونی نیز اعلام کرد ضرباتی که به هر سه نفر یعنی میترا، فرزندش و کیوان وارد شده است ضربات کشنده‌ای بوده است.

در ادامه متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند احتمال اینکه میترا خودزنی کرده باشد وجود دارد. با تکمیل تحقیقات و با توجه به اینکه پزشکی قانونی با اطمینان فرضیه قتل را رد نکرده بود کیفرخواست علیه

شوهرش صادر شد و متهم برای رسیدگی در شعبه 8 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت.

کیوان در جلسه رسیدگی اتهام قتل را رد کرد و گفت: من اگرقصد کشتن او را داشتم که خودم با پلیس تماس نمی‌گرفتم. ضمن اینکه روی چاقو فقط اثر انگشت میترا وجود داشته است.

بعد از گفته‌های متهم، قضات وارد شور شدند و او را تبرئه کردند اما پدر میترا به رأی صادره اعتراض کرد. قضات دیوان عالی کشور نیز رأی صادره را نقض کرده و پرونده را از موارد لوث تشخیص دادند و پرونده دوباره در شعبه 8 دادگاه کیفری استان تهران به جریان افتاد. از آنجایی که مراسم قسامه باید برگزار می‌شد و اولیای دم موفق نشدند 50 نفر فامیل نسبی را برای قسامه به دادگاه معرفی کنند قضات از متهم خواستند خودش قسم بخورد که مرتکب قتل نشده است. مرد جوان نیز 50 بار قسم خورد که بی‌گناه است و قتلی مرتکب نشده است بدین ترتیب با پایان جلسه دادگاه رأی برائت متهم صادر شد و قضات دیوان‌عالی کشور نیز این حکم را تأیید کردند.

منبع: روزنامه ایران