جمعه 31 فروردین 1403

قطع نشدن جریان آموزش اولویت آموزش و پرورش است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قطع نشدن جریان آموزش اولویت آموزش و پرورش است

بوشهر - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مدرسه‌ها در این شرایط حساس اولویت نخست حفظ سلامتی دانش‌آموزان و قطع نشدن جریان آموزش است.

علیمراد کرمی روز سه‌شنبه در نشست ویدئو کنفرانس با شورای معاونین و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان و مناطق 18 گانه استان بوشهر افزود: با افزایش اطلاعات، کاهش اضطراب و رعایت نکات بهداشتی می‌توان از بیماری کرونا با همکاری فرهنگیان و خانواده‌ها پیشگیری و از این بحران عبور کرد.

وی اضافه کرد: برای ارتقا کیفیت سلامت و بهداشت مدارس همه مدرسه‌های استان بوشهر ضدعفونی شده‌است.

کرمی بیان کرد: همچنین برای افزایش اطلاعات فرهنگیان یک دوره ضمن خدمت با عنوان پیشگیری از بیماری‌های تنفسی حاد درچهار کلاس و با ظرفیت 6 هزار نفر برنامه‌ریزی شده‌است که تا کنون پنج هزار فرهنگی استان بوشه در این دوره ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: با وجود تعطیلی مدرسه‌ها اما با تلاش همه معلمان با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بستر اینترنت جریان آموزش در استان بوشهر قطع نشده‌است و مدیران مدارس متناسب با این شرایط بحرانی و بر اساس امکانات موجود، با برنامه‌ریزی زمینه استفاده معلمان از امکانات مدرسه برای تدریس مجازی را فراهم تا به وضعیت آموزشی دانش‌آموزان لطمه‌ای وارد نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: برای استمرار فعالیت یادگیری و جبران بخشی از عقب ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان به دلیل تعطیلی ناشی از انتشار ویروس کرونا برنامه‌های آموزش به صورت زنده و از هفته آینده به صورت ضبط شده از شبکه آموزش در حال پخش است.

وی ادامه داد: در استان بوشهر نیز به منظور دسترسی بیشتر دانش‌آموزان و همکاران به محتوای آموزشی و فیلم‌های آموزشی، اقدام به راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی برای پخش زنده فیلم‌های آموزشی با تدریس آموزگاران، دبیران و هنرآموزان برگزیده استانی شده‌است.

کرمی تاکید کرد: اگر در روستا یا مناطقی اینترنت وجود ندارد، معلمان برای قطع نشدن فرایند آموزش به آن روستا اعزام شوند.

وی با تاکید براینکه بنای ما معلم محوری است گفت: سرگروه‌های آموزشی بر فعالیت مجازی معلمان نظارت کرده و ابتکارات و خلاقیت‌ها را رصد کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در این ایام که دانش‌آموزان در منزل هستند انتظار می‌رود اولیا در فرایند آموزش مشارکت بیشتری داشته باشند.

241 هزار دانش‌آموز در قالب هشت هزار و 287 کلاس درس در استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند.

*س_برچسب‌ها_س*