پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

قیمت انواع سکه در بازار امروز پنج شنبه 29 خردادماه 99/ قیمت جهانی طلا

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع
قیمت انواع سکه در بازار امروز پنج شنبه 29 خردادماه 99/ قیمت جهانی طلا

آخرین روز هفته برای فعالان بازار طلا و سکه با روند صعودی قیمت ها سپری شد. آنچه مسلم است، مهم ترین عامل در روند افزایشی بهای طلا و سکه، رشد نرخ ارز به ویژه دلار در بازار تهران است.

آخرین روز هفته برای فعالان بازار طلا و سکه با روند صعودی قیمت ها سپری شد. آنچه مسلم است، مهم ترین عامل در روند افزایشی بهای طلا و سکه، رشد نرخ ارز به ویژه دلار در بازار تهران است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ هم زمان با افزایش قیمت دلار در کانال 18 هزار تومانی، شاهد رشد نرخ سکه در بازار بودیم. به گونه ای که در معاملات امروز (پنجشنبه بیست و نهم خردادماه 99) بازار طلا و سکه، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افزایش قیمت به رقم 7 میلیون و 770 هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم 7 میلیون و 550 تومان فروخته شد.

همچنین هر نیم سکه بهار آزادی در آخرین روز هفته به رقم 3 میلیون و 850 هزار تومان رسید و هر ربع سکه بهار آزادی نیز 2 میلیون و 100 هزار تومان قیمت گذاری شد.

هر سکه یک گرمی نیز در بازار امروز، یک میلیون و 120 هزار تومان معامله شد.

هر مثقال طلای 17 عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، 3 میلیون و 307 هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر گرم طلای 18 عیار در پایان فعالیت بازار امروز، به رقم 763 هزار تومان معامله شد.

قیمت جهانی طلا

قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی در مواجهه با رشد ارزش دلار آمریکا و عقب‌نشینی بازارهای سهام، ثابت ماند.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در 1726 دلار و 63 سنت ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییری نداشت و 1736 دلار و 20 سنت معامله شد. بهای معاملات این بازار روز گذشته 90 سنت معادل 0.05 درصد کاهش یافت و در 1735 دلار و 60 سنت بسته شده بود.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: در حال حاضر عامل تاثیرگذاری روی قیمت طلا مشاهده نمی‌شود. از یک سو ارزش دلار آمریکا به دلیل اظهارات اخیر مقامات بانک مرکزی آمریکا قوی‌تر شده است و از سوی دیگر فقدان اقدامات محرک مالی بیشتر روی جو بازار تاثیر منفی گذاشته و باعث کاهش بازده اوراق قرضه شده است. این عوامل متضاد باعث شده اند طلا در یک محدوده بماند.

تقاضا برای خرید دلار به عنوان دارایی امن، جذابیت طلا را کمتر کرده و شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب پرقدرت مانده است.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه اظهار کرد که اقتصاد آمریکا در حال احیا از بدترین مقطع بحران شیوع ویروس کرونا است اما با توجه به بیکاری 25 میلیون آمریکایی و ادامه پاندمی، به کمک نیاز دارد.

وضع محدودیتهای سفر در پکن برای متوقف کردن شیوع موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا و افزایش موارد جدید ابتلا به بیماری کووید 19 در چندین ایالت آمریکایی، اعتمادها به احیای اقتصاد جهانی را تضعیف کرد و باعث سقوط بازارهای مالی و کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا شد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی انگلیس قرار است افزایش 100 میلیارد پوندی (125 میلیارد دلار) برنامه خرید اوراق قرضه را در نشست سیاست پولی خود اعلام کند.

در بخش تکنیکال، وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز اظهار کرد هر اونس طلا در محدوده 1708 تا 1730 دلار خنثی مانده است و اگر از این محدوده خارج شود، جهت حرکت مشخصی پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.9 درصد افزایش، به 1939 دلار و 39 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.6 درصد کاهش، 814 دلار و چهار سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.7 درصد کاهش، به 17 دلار و 46 سنت رسید.