سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

قیمت جهانی طلا گران شد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
قیمت جهانی طلا گران شد

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که دلار ضعیف و نگرانی ها در مورد چشم انداز اقتصاد جهانی به دلیل تداوم افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا جذابیت بازار طلا را همچنان حفظ کرده است، قیمت فلز زرد پس از کاهش قابل توجه جلسه قبل، امروز اندکی افزایش داشت.

در حالی که دلار ضعیف و نگرانی ها در مورد چشم انداز اقتصاد جهانی به دلیل تداوم افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا جذابیت بازار طلا را همچنان حفظ کرده است، قیمت فلز زرد پس از کاهش قابل توجه جلسه قبل، امروز اندکی افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.23 درصد افزایش به 1947 دلار و 30 سنت رسید. قیمت طلا شاهد افت 1.4 درصدی بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.46 درصد رشد به 1953 دلار و 60 سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا پس از افزایش قابل توجه در جلسه قبل، امروز شاهد افت 0.1 درصدی بود و موجب شد تا طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند تا حدودی ارزان شود.

آمارهای جدید نشان می دهد کارفرمایان بخش خصوصی آمریکا در ماه اوت برای دومین ماه متوالی کمتر از حد انتظار نیروی کار استخدام کرده اند و این به معنای کند شدن روند ترمیم بازار کار این کشور به دلیل تداوم بحران کروناست.

فدرال رزرو دیروز اعلام کرد، فعالیت های تجاری و نرخ اشتغال در آمریکا تا اواخر اوت اندکی بهبود یافته است، اما رشد اقتصادی به طور کلی همچنان ضعیف است، زیرا شیوع کرونا مانع از سرگیری فعالیت های اقتصادی در برخی از مناطق شده است.

تاکنون بیش از 25.9 میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 857 هزار و 881 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

فعالان بازار اکنون منتظر انتشار آمارهای بخش خدمات چین و آمارهای اولیه از ادعای بیکاری در آمریکا هستند.

223231 کد خبر 1428507