یک‌شنبه 8 مهر 1403

قیمت دلار امروز یکشنبه 8 مهر، قیمت دلار برگشت خورد

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
قیمت دلار امروز یکشنبه 8 مهر، قیمت دلار برگشت خورد

معامله‌گران معتقدند بازار ارز در روزهای آینده همچنان تحت تأثیر «اخبار سیاسی» و «مداخله بازارساز» قرار خواهد داشت و باید دید این دو مولفه مهم قیمت دلار را دستخوش تغییر خواهند کرد یا خیر؟ قیمت دلار امروز تحرکات محدود افزایشی داشت. حرکت رنج دلار این اسکناس را در میان دو کریدور پنجم و ششم سرگردان کرده است. در دومین روز معاملاتی هفته روند عرضه و تقاضا در تعادل قرار دارد و سایر ارزها نیز...

قیمت دلار امروز تحرکات محدود افزایشی داشت. حرکت رنج دلار این اسکناس را در میان دو کریدور پنجم و ششم سرگردان کرده است. در آخرین روز معاملاتی هفته روند عرضه و تقاضا در تعادل قرار دارد و سایر ارزها نیز نوسان قیمتی محدودی در بازار ارز دارند.

به گزارش عرشه آنلاین، بازار ارز دومین هفته مهر را با نوسانات رفت و برگشتی قیمت‌ها نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته آغاز کردروندی که در پی آن قیمت دلار در بازار تهران و هرات در کانال 61 هزار تومان نوسان داد و درهم امارات هم در کانال 16 هزار تومان پیش رفت. قیمت دلار هرات معاملات روز شنبه را در 60 هزار و 620 تومان بازگشایی کرد و با نوسان مثبت در 61 هزار و 400 تومان قرار گرفت. این اسکناس در بازار تهران هم سرنوشتی مشابه هرات داشت و معاملات روز گذشته را با گپ مثبت 700 تومانی، در 60 هزار و 700 تومان آغاز کرد و به 61 هزار و 300 تومان رسید.

قیمت درهم امارات هم به تبعیت از روندی که دلار در بازار هرات و تهران طی کرد، روز شنبه را با گپ مثبت 280 تومانی در 16 هزار و 740 تومان آغاز کرد و با نوسان مثبت به 16 هزار و 930 تومان رسید. این اسکناس در نیمه دوم روز با کاهش 100 تومانی در 16 هزار و 830 تومان قرار گرفت؛ اما این پایان کار نبود و قیمت درهم بار دیگر با نوسان مثبت به 16 هزار و 900 تومان رسید. بازار رسمی هم در روز شنبه شاهد نوسان مثبت قیمت دلار، یورو مبادله‌ای و دلار نیمایی بود.

بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز 49598 تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم 46615 تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز را با کاهش سپری کرد و 55344 تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم به 52015 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، 13505 تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز 12693 تومان قیمت خورد.

بازارساز برای کنترل قیمت‌ها مداخله کرده است؛ مداخله‌ای که برخلاف گذشته به جای بازار هرات بر بازار تهران متمرکز شده است. این گروه معتقدند اقدام اخیر بازارساز نشان از اتخاذ سیاست‌های جدید برای مدیریت بازار دارد که شامل «تزریق ارز در بازار تهران و کنترل قیمت دلار» می‌شود. «پایین‌تر بودن قیمت دلار تهران نسبت به هرات» و «افزایش حباب دلاری درهم» دو مولفه مهمی هستند که ادعای فوق را ثابت می‌کنند.

با این حال، در روز شنبه اخبار حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به بیروت و شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در کانون توجه معامله گران قرار گرفت.

معامله‌گران فنی معتقدند مرز 59 هزار تومان نقطه‌ای کلیدی برای دلار تهران و هرات است و شکست و عبور از آن در جریان معاملات امروز می‌تواند منجر به نزول بیشتر قیمت این اسکناس آمریکایی شود.

منبع: تجارت نیوز - اقتصاد نیوز --> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

قیمت دلار امروز یکشنبه 8 مهر، قیمت دلار برگشت خورد 2