پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

قیمت طلا اوج گرفت / ورود طلا به کانال 1800 دلار

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
قیمت طلا اوج گرفت / ورود طلا به کانال 1800 دلار

طلا در هفته ای که گذشت بیش از 1.5 درصد رشد قیمت داشت تا پس از پنج هفته مجددا کانال 1800 دلاری را لمس کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت طلا در روز جمعه بیش از نیم درصد افزایش یافت، تا طلا چهارمین صعود متوالی هفتگی خود را نیز ثبت کند.

قیمت طلا در آخرین ساعات معاملات هفته در روز جمعه توانست روی مرز 1800 دلار تاب بیاورد تا امیدواری ها برای افزایش قیمت در هفته آتی را بیشتر کند. طلا در هفته ای که گذشت بیش از 1.5 درصد رشد قیمت داشت تا پس از پنج هفته مجددا کانال 1800 دلاری را لمس کند.

یکی از دلایل رشد طلا کاهش نرخ سود اوراق قرضه در آمریکا بود. در حقیقت این فعل و انفعالات زمانی در بازارها تشدید شد که معامله گران پس از انتشار گزارش تورم آمریکا متقاعد شده اند که احتمالا سرعت رشد نرخ بهره توسط فدرال رزرو کاهش پیدا کند.

داده های تورم ایالات متحده این باور را به وجود آورده است که سرعت رشد تورم فروکش کرده است و این موضوع فدرال رزرو را از موضع تهاجمی خود اندکی دور خواهد کرد. البته برخی سیگنال های انقباضی فدرال رزرو در روزهای اخیر اجازه نداد تا قیمت طلا پیشروی بیشتری در کانال 1800 دلاری داشته باشد. بالاترین قیمت ثبت شده طلا در هفته گذشته سطح 1807 دلاری بود.

با اینکه اکنون برخی سرمایه گذاران خطر تورم را دیگر جدی قلمداد نمی کنند اما فدرال رزرو اعلام کرد که فعلا مبارزه با تورم را رها نخواهد کرد. طلا در فضایی که نرخ بهره هدف فدرال رزرو پایین تر باشد عملکرد بهتری دارد.

این در حالی است که تنش های به وجود آمده بر سر مساله تایوان می تواند یکی دیگر از پشتیبان های صعودی طلا در روزهای آینده باشد.

همچنین بخوانید