سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

لارستان ظرفیت‌های بالقوه و بالایی در حوزه فرهنگ و هنر دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
لارستان ظرفیت‌های بالقوه و بالایی در حوزه فرهنگ و هنر دارد

لارستان - ایرنا - فرماندار ویژه لارستان گفت: این منطقه ظرفیت‌های بالقوه و بالایی در حوزه فرهنگ و هنر دارد و همواره یکی از شاخص‌های مثبت و ممتاز لارستان، برخورداری از نیروی انسانی کارآمد، نخبه و توانمند در عرصه‌های مختلف است.

جلیل حسنی یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان اظهار داشت: بهره‌مندی از دانش و توان این قشر فرهیخته جامعه در کنار پیگیری خواسته‌ها و مطالبات جدی آنها از رویکردهای اساسی دولت، مدیریت اجرایی استان و شهرستان بوده و خواهد بود.

وی ادامه داد: تعامل و ارتباط تنگاتنگ با اهالی فرهنگ و هنر و تلاش و برنامه ریزی برای ایجاد کارهای زیربنایی و زیرساختی باید به طور جد در دستور کار اداره ارشاد لارستان قرار گیرد.

حسنی اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان را سرمایه‌های ارزشمند، اثرگذار و امید بخش در مسیر توسعه و تحول این منطقه دانست و گفت: تعامل مثبت با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و همچنین پیگیری مشکلات و درخواست های بحق این قشر فرهیخته و تاثیرگذار جامعه مهمترین اولویت و سرلوحه کار مدیریت جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان باشد.

فرماندار لارستان با بیان اینکه باید زمینه شکوفایی استعدادها وتوانمندی ها هنری و فرهنگی بیش از پیش فراهم شود، گفت: یکی از چالش‌های اساسی و دغدغه جدی مسوولان و متولیان امر در حوزه اجرایی و همچنین هنرمندان و اصحاب رسانه این شهرستان نبود ثبات مدیریتی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که خود عاملی برای توسعه نیافتگی و مانعی در راستای شکوفایی ظرفیت های این حوزه مهم شده بود.

وی افزود: البته مدیران سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی هرکدام به فراخور مقتضیات و توانمندی های خود در زمینه ارتقای و اعتلای حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان تلاش کردند و سهم و نقشی در این زمینه داشته اند.

حسنی گفت: هم اینک مدیریت جدید باید با برنامه ریزی مناسب و نیازسنجی درست و با تکیه بر نقاط مثبت و تجربیات گذشته به دنبال اجرای کارهای زیربنایی و تحول آفرین باشد.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان همچنین بیان کرد: مسوولیت پذیری و حس مطالبه‌گری مردم و فرهیختگان این شهرستان در حوزه‌های فرهنگی بالاست از این رو ضروری است که مسوولان و متولیان امر نیز این مولفه‌ها را همواره در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم گیری‌های سازمانی خود لحاظ کنند.

حسنی ادامه داد: البته مطالبه‌گری های مردم این شهرستان بحق، منطقی و همواره در مسیر و جهت‌گیری های مثبت بوده است.

کار در حوزه فرهنگ بدون تعامل پاسخ نمی‌دهد

معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز بر ضرورت تعامل مثبت و ارتباط مستمر و تنگاتنگ مدیران این حوزه در سطح شهرستان های مخلف با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تاکید کرد و گفت: کار کردن در بخش فرهنگ بدون ایجاد تعامل پاسخگو نیست.

غلامرضا یوسفی همچنین از مدیریت جدیدت فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان خواست نخستین اولویت خود را بر تقویت و ایجاد ارتباط بیشتر و تعامل دوسویه با مدیران و مسئولان اجرایی شهرستان و همچنین هنرمندان معطوف کند.

وی با بیان اینکه کار در حوزه فرهنگی بیش از آنکه بر روی جنبه های مادی باشد بر جنبه معنوی تمرکز دارد و کار با دل است، گفت: از مشکلات اساسی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس که البته مشکلی در سطح ملی نیز محسوب می‌شود و محدود به زمان کنونی هم نیست، کمبود شدید نیروی انسانی است.

در این آیین عنایت الله موحدی به عنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لارستان معرفی و از خدمات مجید حجتی مدیر سابق و همچنین مهدی امیدبخش که مدت 6 ماه مسئولیت سرپرستی این اداره را عهده دار بود تجلیل شد.

امیدبخش که هم اینک معاون فرهگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس است با حفظ سمت و تا مشخص شدن و انتخاب مدیر جدید عهده دار سرپرستی این اداره شده بود.

موحدی دارای دکترای جامعه شناسی از نیروهای آموزش و پرورش، استاد دانشگاه و عضو پژوهشرای دانش آموزی شهرستان لارستان است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله حدود 380 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*