پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

لباس رزم بر تن داریم اما اعتقاد ما صلح است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
لباس رزم بر تن داریم اما اعتقاد ما صلح است

تهران - ایرنا - فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) با بیان اینکه با تمام قدرت آماده‌ایم تا مقابل تهدیدات دشمن بایستیم، گفت: لباس رزم بر تن داریم اما اعتقاد ما صلح است ولی این‌طور نیست که در مقابل دشمن کوتاه بیاییم.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سرتیپ حسین ولی‌وند زمانی در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع اظهار کرد: 31 شهرریور روز بسیار مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی و یادآور آن است که ملت ایران و نیروهای مسلح هشت سال جنگیدند و مقاومت کردند تا ذره‌ای از خاک میهن و شرف خود را به کسی ندهند.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس) تصریح کرد: برابر دشمنی که دنبال اشغال تهران در یک هفته و دشمن صلح جهانی بود ایستادیم، لذا امروز زمان خوبی برای حرف از صلح در سالروز گرامیداشت دفاع مقدس است و صحبت از صلح در آغازین روز جنگ خیلی مهم و قابل اهمیت است.

ولی‌وندزمانی ادامه داد: به همان نسبت که افراد تأثیرگذار در شعله‌ور کردن جنگ موثر هستند، خیلی‌ها در زمینه برپا کردن صلح می‌توانند موفق باشند و اینجاست که کمبود و فقدان سند جامع صلح جهانی خود را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تدوین سند صلح باید به گونه‌ای باشد که افراد جنگ طلب نتوانند عرصه‌های بین‌المللی را جهت تامین منافع شخصی، صحنه تاخت و تاز قرار دهند.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس) افزود: بیانیه صلح جهانی از به آشوب کشیده شدن دنیا و به جنگ کشیدن شهرها جلوگیری کند و نشست‌های صلح و کارگاه‌های پاسداری از صلح در جوامع جهانی باید بیشتر برگزار شود.

ولی‌وند خاطرنشان کرد: آمادگی حمایت از پژوهشگران صلح را در تمام حوزه‌ها و زمینه‌ها داریم.

وی افزود: لباس رزم برتن داریم اما اعتقاد ما صلح است، ولی این‌طور نیست که مقابل دشمن کوتاه بیاییم. ان شاء الله دنیا در صلح و آرامش باشد و ما نظامیان به دنبال نشر صلح با آمادگی دفاعی صد در صد در دنیا باشیم.

در این مراسم ضمن قرائت بیانیه آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، توسط رجایی‌مقدم سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی این سازمان در تهران از برگزیدگان و نویسندگان در زمینه صلح و دفاع تجلیل به عمل آمد و از دو کتاب با عنوان "عملیات سایبری و حقوق بین‌الملل" و "سربازی و نهادسازی" رونمایی شد.

*س_برچسب‌ها_س*