پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

لحاظ کردن مبالغ بلاعوض درکنار وام روستایی مسکن برای خانواده‌های محروم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
لحاظ کردن مبالغ بلاعوض درکنار وام روستایی مسکن برای خانواده‌های محروم

اعضای کمیسیون عمران از پیشنهاد مسئولان بنیاد مسکن مبنی بر اینکه علاوه بر وام 200 مسکن، مبالغی نیز به صورت بلاعوض برای برخی از خانواده‌ها کم‌درآمد و محروم لحاظ شود، حمایت کردند.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، اعضای کمیسیون عمران مجلس با اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جلسه مشترک داشتند که رئیس بنیاد مسکن پس از این جلسه گفت: در جلسه با اعضای کمیسیون عمران، گزارش عملکرد بنیاد مسکن در حوزه‌های مختلف ارائه و سپس انتظاراتمان را در رابطه با اعتبارات سال آینده به ویژه در حوزه عمران روستایی، مسکن روستایی و اقشار کم درآمد مطرح کردیم و نمایندگان نیز به افزایش اعتبارات در سرفصل‌های مطروحه تاکید داشتند.

تحویل 20 هزار مسکن نیمه‌تمام شهرهای جدید تا پایان سال

وی اضافه کرد: فعالیت بنیاد مسکن در سال آینده با توجه به قول‌های داده شده و همکاری نمایندگان مجلس برای پیش بینی اعتبارات مناسب در بودجه 1402 در حوزه عمران روستایی، مسکن روستایی و نیز مسکن اقشار کم درآمد با جهش همراه خواهد بود.

رئیس بنیاد مسکن تاکید کرد: در بحث مسکن روستایی با عنایت ویژه رئیس جمهور وام 200 میلیون تومانی با سود 5 درصد و با زنجیره سفته 3 نفره عملیاتی شد. در روستاها نیز عملیات ساخت مسکن با محوریت مردم و با استفاده از تسهیلات در حال اجرا بوده و اقداماتی نیز در مسکن شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده داشتیم.

نیکزاد در خصوص تعداد واحدهای ساخته شده از سوی بنیاد مسکن از سهم قانون جهش تولید مسکن عنوان کرد: جمع ساخت مسکن در شهرها و روستا توسط بنیاد مسکن تاکنون 318 هزار واحد است.

رئیس بنیاد مسکن ادامه داد: در حوزه بودجه سال آینده از اعضای کمیسیون عمران مجلس درخواست کردیم برای برخی از خانواده‌های کم درآمد و محروم در کنار پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومان مسکن روستایی، مبالغی هم به صورت بلاعوض لحاظ شود که خوشبختانه اعضای کمیسیون نیز حمایت کردند. بی تردید این کمک بلاعوض به همراه وام ارزان قیمت شتاب خانه‌دار شدن افراد محروم و کم درآمد را بیشتر خواهد کرد.

نیکزاد در خصوص احتمال افزایش وام مسکن روستایی عنوان کرد: تسهیلات مسکن روستایی که 200 میلیون تومان با نرخ سود 5 درصد است در سال آینده بیشتر نخواهد شد. اما برای خانواده‌هایی که امکان تامین آورده اولیه را ندارند، در بودجه سال آینده مبلغی به صورت بلاعوض در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش تسنیم، تبدیل شدن پیشنهادات بودجه‌ای به قانون، نیاز به تصویب کمیسیون تلفیق و نمایندگان در جلسه علنی و همچنین تایید شورای نگهبان دارد.

انتهای پیام /