جمعه 10 فروردین 1403

لزوم توجه ویژه به کشاورزان / صادرات حدود 400 هزار تن خرما در سال گذشته

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
لزوم توجه ویژه به کشاورزان / صادرات حدود 400 هزار تن خرما در سال گذشته

ایوب فصاحت گفت: سال گذشته نزدیک به 400 هزار تن خرما به کشور‌های دیگر صادر کردیم و خرما جایگاه ویژه‌ای در تغذیه خانواده‌های ایرانی دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران درباره جزئیات پنجمین میز ملی خرما گفت: این میز در دشتستان بوشهر با حضور مهمانان خارجی و سایر مسئولان کشور به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

او بیان کرد: خرما یکی از محصولات ویژه کشور است که بیش از 1 میلیون و 100 هزار تن در سال محصول دارد و این محصول نقش بسیار مهمی در سبد صادراتی کشور دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: ما در سازمان میادین می‌توانیم در زمینه واگذاری غرفه نسبت به عرضه مستقیم کالا اقدام کنیم تا تولیدکنندگان محصولات خود را به صورت مستقیم عرضه کنند.

وی ادامه داد: امید است در زمینه صادرات بتوانیم کمکی را به تولید کنندگان داخلی داشته باشیم؛ در منطقه دشتستان سالانه بیش از 175 هزار تن خرما تولید می‌شود که نقش مهمی در استان بوشهر ایفا می‌کند.

فصاحت با بیان اینکه رقم خرمای این منطقه از نوع کبکاب است، گفت: 10 تا 15 درصد خرمای این منطقه از نوع زاهدی است و امید است محصول خوبی را از خرمای کبکاب و زاهدی این منطقه برای میادین پایتخت خریداری کنیم و در دسترس جمعیت 14 میلیونی تهران قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران بیان کرد: وزارت جهادکشاورزی برای عرضه محصول ارزان به مصرف کننده، باید از کشاورزان حمایت ویژه‌ای داشته باشد تا فعالیت‌های ما در حوزه بازار اثر گذاری بالایی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری