جمعه 10 فروردین 1403

لطیفی: بهره‌وری نظام حکمرانی کشور منفی یک است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
لطیفی: بهره‌وری نظام حکمرانی کشور منفی یک است

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان این‌که حدود 80 درصد درآمد تبدیل به حقوق کارکنان می‌شود، متذکر شد: بهره‌وری نظام حکمرانی کشور منفی یک است و حتی صفر هم نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، میثم لطیفی روز یکشنبه در همایش تخصصی «جریان حلقه‌های میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی» که به میزبانی مرکز بررسی‌های استراتژیک در ساختمان کوثر برگزار شد، تأکیدکرد: ساختارهای اجرایی باید در جهت افزایش بهره‌وری کارآمد شوند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره «حلقه میانی» اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری ناظر بر این است که اگر این نظام اداری حاکم باشد، در حکمرانی با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد و راه‌حل این است که به سمت الگوی حکمرانی خود برگردیم.

لطیفی، حکمرانی جامعه لیبرال را مبتنی بر سه گام بانک، بیمه و بورس یعنی بازار و حکومت کمونیستی را مبتنی بر دولت‌های مقتدر دانست و خاطرنشان کرد: خط سوم شاید آن اقتدار سیاسی نگاه کمونیستی و سوسیالیستی و نگاه لیبرال را نداشته باشد اما در این حکمرانی مردم مهم هستند و در حکمرانی مردمی، نهاد اجتماعی حکومت اسلامی شکل گرفته که از مسجد شروع شد و باید به مسجد و الگوی خانواده برگردیم.

وی با بیان اینکه «بیت» در حکمرانی ما قداست دارد، گفت: خانه خدا و کعبه نخستین «بیت» ساخته شده است که پیامبران از خانه خدا و قبل از آن از خانواده کار خود را شروع کردند.

لطیفی تأکید کرد: نیازمند بازسازی حکمرانی و نیازمند این هستیم که از ظرفیت جوانان به نحو شایسته در این زمینه بهره‌برداری کنیم.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، ماموریت‌های حلقه میانی را شناخت‌آفرینی، جهت‌گیری‌ها و راهکار عملی برشمرد و گفت: حلقه‌های میانی باید متمرکز باشد و مقام معظم رهبری هم روی این موضوع تأکید ویژه‌ای دارند.

لطیفی با بیان این‌که «حلقه‌های میانی باید برای خود برنامه کاری ایجاد کنند»، اظهار داشت: دولت برای حل مسائل اهتمام ویژه دارد ولی هر کاری نیازمند مشارکت مردم است و دولت دست یاری به سوی حلقه‌های میانی دراز کرده تا برای حل مسائل راهکار ارائه دهید و با کمک شما بتوانیم در فضای همدلی که در دولت مردمی به وجود آمده و بر اساس مدل حکمرانی خودمان مشکلات را حل کنیم.

برچسب‌ها